Tankar om det mesta

Tänkte att jag skulle skriva av mig lite. Det är jobbigt nu på alla sätt och vis, både psykiskt och fysiskt.

Till att börja med är det jobbigt fysiskt just nu. Även fast att jag inte gått upp så många kilon så märker jag på kroppen hur slitsamt det är. Man får ont i fötterna på kvällarna, skrevet värker av foglossningar och ilningar från bebis huvud. Det är tungt med magen och ryggen gör förbaskat ont nu också. Som om det inte var jobbigt nog så har jag även halsbränna som kommer mest hela tiden nu och sova på nätterna är det inte på tal om. Jag sover inte bra i någon ställning alls och sover normala människor 100 % på en natt sover jag max 20 %. Resten är tid då jag vänder mig om och/eller går på toaletten. Sover jag en stund på dagen får jag inte sova alls på natten men lika bra att vänja sig va? haha. Sen har vi problemet med blodtrycket. Att jag måste kolla det 2 gånger i veckan är skitjobbigt. Jag har ändå 3 mil till barnmorskan så det blir ganska dyrt och eftersom jag inte vill köra så långt själv nu med tanke på bebisen så måste jag hela tiden anpassa mig efter andra vilket gör att körkortet känns värdelöst just nu :( Sedan tjatar de hela tiden om att jag måste ringa till förlossningen såfort det är något som huvudvärk eller så. När jag ringde in när jag hade förvärkar fick jag rådet att ta en alvedon. Jag har haft huvudvärk flera gånger men har inte ringt för tydligen har jag överlevt ändå ;) Tar de inte in mig på koll eller något när blodtrycket ligger på 151/101 så tar de inte in mig för huvudvärk heller. De säger hela tiden att jag ligger "på gränsen". PÅ GRÄÄNSEN TILL VAD? Vart går gränsen? Jag får inte veta någonting. Det är också jobbigt !!!

Som om det inte är jobbigt nog har vi allt det psykiska. Jag är less på att personer nu hela tiden frågar om jag ska ha tvillingar. Jag har stor mage MEN jag var inte direkt en pinne innan och jag ligger precis på mittkurvan så den är faktiskt inte så stor. Sen att alla tjatar om att jag kommer få tidigare än BF (alla sa att jag skulle få tidigare än Sofia också pga min mage var så stor) är också jobbigt. Jag börjar också dessutom bli jävligt less på att alla kläcker ur sig sina ungar veckor före medan jag sitter här och det känns som att jag aldrig kommer föda. JAg känner inte ens någon förvärk eller något längre typ. Misstolka mig rätt, jag är otroligt glad över alla bebisar som tittar ut :) Jag tycker bara det är jobbigt att vara gravid nu och vill ha ut min lilla jag med haha. Jag VET att det snart är dags för mig, kanske därför det är extra jobbigt, för att man aldrig vet när det sätter igång :P Jag kan få inatt lika gärna om 20 dagar.

att vara gravid är det häftigaste jag vart med om och jag ångrar det inte. Jag älskar bebis i magen men det är ingen dans på rosor att vara gravid, den som säger det ljuger haha. Nu är det dessutom mkt hormoner och skit som snackar, jag är inte en negativ typ annars, det vet ni som känner mig :)

vad det gäller förlossningen så är jag inte rädd. Jag kan inte göra så mkt än att lita på att kroppen och människorna runt omkring vet vad de gör. Jag vill bara få det gjort nu.

Jag vill bara ha ut lillen nu, gosa med den och ta mammarollen !!! :)

Postat av: Marta

I wish you everything the best :)

Soon you'll keep your baby in your arms and you'll feel wonderful mentally and physically!

I'm sure everything will be great soon and I wish you that from the bottom of my heart!

Greetings

2010-06-29 @ 21:00:24
URL: http://paradisewillwait.blogspot.com
Postat av: Jessica

stackars dej stumpan, förstår att de är jobbigt. Nu tänker jag vara tjatig, många har säkert sagt de, men jag talar om de iaf, att när man har huvudvärk med saå högt blodtryck kan de vara havandeskap förgiftning, därför är de bäst att åka in. Förstår att de är jobbigt att alla föder, jag håller verkligen tummarna för att de är din tur snart! Missar jag att sitta vid datorn ewn gång blir jag alldeles stressad, för jag vill inte missa att du skriver NU ÅKER VI PÅ BB!!!! Håller tummarna för att "den" kommer snart!! Och vad är ded för rikspucko som tror att ungen ska komma bara för att magen är stor? Det är ju olika från person till person, in kompis var gravid i va 30 när våran kompis födde sitt barn bara dagarna innan BF och då hade hon större mage än hon som födde!! och även om bäbis är stor så betyder de ju inte att den är välutvecklad!! jag menar, tuva var ju stor för sin ålder, men dom kollade ju hennes lungor och allt eftersom det inte hör ihop!! Nu hade vi tur att hela hon var välutvecklad, men de är ju inte nåt som hör ihop precis!! massa kramar till dej!!!

2010-06-29 @ 22:48:38
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Malin

Har läst din blogg ett tag nu och följt din "resa". :) Häftigt. Jag jobbar just nu på förl/bb (som vikarie). Förstår att du känner dig orolig över blodtrycket och att du inte får något riktigt svar angående gränsvärden osv. Jag tror nog att du kan känna dig lugn, dom vet vad dom sysslar med och har du inga andra symptom på "tox." så är det nog lugnt! Nu blir du säkert less på mig också, alla säger nog så! ;) Men det är svårt att låta bli! Och nu är det inte länge kvar! Snart är den lill* här, och dom är helt underbara på förl! Du gör helt rätt som litar på din egen kropp! Den kommer tala om precis allt för dig när dagen kommer! Det är bara att haka på när det bär av! :) Tror stenhårt på att det kommer gå jättebra och har du funderingar så våga fråga bm rakt ut, det är det dom får betalt för! ;) Och du har rätt till att ha funderingar! Ta hand om dig, ösnkar dig lycka till när dagen kommer! :) Du klarar det galant!

2010-06-29 @ 23:02:52
URL: http://mlindgren.blogg.se/
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

Hej :) Jag är med i en fototävling med sommarbilder som jag sjukt gärna skulle vilja vinna där första pris är en systemkamera.

Så därför vore det helt sjukt snällt om du kunde slösa 5 sekunder på att lägga en liten röst på min bild.

Du hittar den här : http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=2145



Tack så jättemycket på förhand och förlåt för reklamen åså, men man kan rösta en gång per dag och vill så gärna vinna

kram Alexandra

2010-06-30 @ 05:15:55
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Malin, 22 år Gravid v40

Jag vet exakt hur du känner, och jag känner fan likadant, är helt slut, orkar inte mer.

2010-06-30 @ 09:06:29
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Madeleine

usch va jobbigt det låter, klart att du vill ha ut bebisen nån gång, jag håller tummarna för att den skyndar sig lite! sköt om dig!

2010-06-30 @ 09:51:17
URL: http://blogg.veckorevyn.com/beckis/
Postat av: Malin, 22 år Gravid v40

Jo precis, det är svårt att vara med andras barn när man sj är gravid för man längtar ihjäl sig efter sitt eget

2010-06-30 @ 10:21:30
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är tungt, skit och bara jobbigt. Ta en dag i taget. Säg ifrån till folk som snackar goja för det är precis det de gör. Folk säger så många dumma saker. När det gäller ditt blodtryck behöver du inte vara orolig man har superkoll på detta och vid minsta tvekan så agerar de. Kan du inte köpa en blodtrycksmanschett och kolla själv eller be distriktssköterskan. Samtidigt är det bra att ha nåt att göra.

Sömnen hör till att den krånglar och du får ta powernapp lite då och då. Man fär ju vara förberedd. Annars verkar du ha sunda åsikter inför förlossningen för allas är olika och man ska bara behålla sitt lugn och försöka vara avslappnad. Har du några frågor svara jag gärna då detta är mitt yrke.

Kram Lisa

2010-06-30 @ 17:12:13
Postat av: Madeilene

Lisa: ja jo jag vet att de har koll men det är ändå jobbigt att höra "du ligger på gränsen" men jag får ingen information om när det blir farligt eller vad det bör ligga på, det har jag fått googla fram liksom. Och jag tar powernap när jag hinner och kan och känner för det hehe :)



är du barnmorska eller undersköterska? :)

2010-06-30 @ 20:50:12
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bra du verkar vara mycket klok och förberedd. Tyvärr kan de ha det lite väl bra där inne och blir lite "bekväma" men en dag... eller natt...

Ja jag är barnmorska och har världens bästa jobb

2010-06-30 @ 23:08:51
Postat av: Madeilene

Lisa: ja men det går inte att göra så mkt som sagt, bara ta det som det kommer hehe... det är ju inte ens säkert att en viss bedövning hjälper just mig så därför är de lika bra att komma in som ett "oskrivet blad" hahaha.



ja denna bebis verkar absolut vilja vara kvar tills man bokstavligen tvingar ut den haha men men, snart är den ute vare sig den vill eller inte ;)



jag ville också bli barnmorska när jag var mindre, dock tar jag vid där ni slutar, nämligen förskolelärare istället haha

2010-07-01 @ 12:58:09
URL: http://justmadde.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0