smärta som f*n men ingen bebis

Ja igår ringde jag förlossningen igen när Fredde hade kommit hem men då sa hon att jag skulle ta en alvedon och sedan lägga mig och sova. Det var ingen ide att åka in med så lång tid mellan sammandragnigarna/förvärkarna/värkarna för det skulle bara bli långdraget för oss. Jag trodde jag skulle få komma in på en koll med tanke på mitt blodtryck också (ja menar vissa märker inte ens när man har fått äggvita) men tji fick jag haha. Jag tog dock inge alvedon för jag vill inte knapra det " i onödan". Visst det gjorde ont men eftersom detta kan sitta i i flera veckor så kände jag att jag hellre kan ta det senare då.

Jag försökte somna men det gjorde pissont i ryggen och när jag vände på mig kändes det som att jag skulle skita på mig eller/och mosa bebisens huvud. Inte alls vidare skönt med andra ord. Vaknade till och från hela natten och hade dessa värkar hela tiden. Behövde gå på toa och kissa typ 3 gånger mellan 12 och 8 vilket blev ofta som ni förstår haha.

Idag har jag fortsatt haft dessa ilningar i skrevet, sammandragningar ofta och den ilande, molande "mensvärken" i ryggen.

Jag tror fortfarande att jag kommer gå över tiden vilket gör att dessa smärtor känns onödiga just nu haha. Varför inte komma dagarna innan bebis födelse? Det är jobbigt att inte veta hur det ska kännas eller när bebis tänker komma. Jag väntar på vatten eller blod eller slempropp MEN alla behöver inte få det hemma heller. Vissa märker inte ens av slemproppen och vattnet kanske går på förlossningen så det är inte "säkra" tecken det heller. HATAR att inte veta ju hahaha.

Så nu är jag bara hemma och vilar.. försöker iaf... och försöker hålla koll på hur ofta det kommer och går med smärtan.

vad ska ni göra idag då? :)

Postat av: Jennie ♥

hej tjejen!

hoppas att allt ordnar sej :)

allt bra med dej?

hoppas du får en fin dag!

kram

2010-06-23 @ 14:19:38
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: emma

tack o treevligt o läsa din frågestund =) Har ni någon värmepåse möjligen annars ta varmt vatten i en påse/lr liknande o lägg på mage eller rygg.. jätteskönt smärtlindrande.. o passa på o vila =) lycka till o hoppas bäbisen är på väg.. Håller tummarna =) kram!

2010-06-23 @ 16:03:37
URL: http://emmadendar.blogg.se/
Postat av: angelica

usch då stakars dej :/

2010-06-23 @ 16:25:53
Postat av: Malin, 22 år Gravid v39

Usch, vad hemskt. men kul lite ändå att du får känna av hur det känns nästan lite avis vill ju också få känna jue ;P

2010-06-23 @ 21:57:39
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Jaaaa.. visst hade det vart smidigt om man hade en sån knapp man kunde trycka på. Elelr så hade det vart skönt om det var så att det datum man fick det är verkligen det datum bebis kommer ut, slapp man gå ovetande hela tiden. :P

'

Jaja, som småningom kommer väll även våra små att möta världen. Hoppas att du slipper för mkt med förvärkar och annat lurendrejeri innan det verkligen är dags!

Kram kram

2010-06-23 @ 23:31:24
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Jacqueline

Låter inget vidare. Hoppas det lugnar sig! Inget kul om det ändå inte ska bli något förlossning.

Kram.

2010-06-24 @ 02:12:51
Postat av: Madeilene

Jaqueline:



har du tagit bort din blogg nu? :/

ja hoppas att det lugnar ner sig eller att de sätter igång :P hehe

2010-06-24 @ 12:47:59
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: madde

Jag känner exakt likadant. Har ont överallt och hoppas att bebban ska komma IDAG. Men kommer väl få gå över 2v lr nåt. B L Ä.

2010-06-26 @ 21:26:42
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0