Föräldrarskap före och efter barnets födelse

I boken "damrummet" fanns det en rolig artikel som jag kan tänka mig stämmer haha. Ni med barn får väl kommentera ;)

Före:
Självklart ska barnet sova i egen säng. Det gäller bara att vara konsekvent, så lär ungen sig det snabbt!

Efter:
Sov var du vill kära barne, i vår säng, i soffan, hängande upp och ner eller tvärs över mammas ansikte. Bara du sover någon gång! Snälla du!

Före:
Vi ska hålla oss aktiva och sociala! Inte snöa in totalt på blöjor och barnjoller. Det är bara bra för barnet att vänja sig vid att vara med ute på stan, eller vid att ha barnvakt

Efter:
Vi släpar oss till öppna förskolan någon gång i veckan. Där sitter vi nedsjunkna i en kuddhörna och pratar hämningslöst om blöjor och småbarns utveckling med andra hålögda föräldrar.

Före:
Tjat ska inte löna sig! Det vi säger, det gäller!

Efter:
Okej okej! Du får vara uppe en stund till! Ja, vi läser boken för sjätte gången. Nej, skrik inte så, här får du fler skorpor!

Före:
Föräldrarledigheten är ett perfekt tillfälle att ta upp gamla hobbies och drömmar! Nu ska det äntligen bli av att skriva den där romanen och komma igång ordentligt med yogaträningen!

Efter:
Hahahaha!

Postat av: Zanna Grev

Jo en del stämmer faktiskt. Speciellt vad gäller tjatet. När jag och Hector åker kollektivt, typ tunnelbana, så får han hur mycket kakor och kex som helst, bara han håller tyst.

Lika den sista där. Jag tänkte ta till vara på mammaledigheten men det är inte det lättaste.. :) Hoppas det ändå går bra för dig. Ge inte efter för mycket bara för då blir det jobbigt sen. Speciellt angående sova i egen säng.. :)

2010-06-13 @ 12:53:23
URL: http://zannagrev.blogspot.com
Postat av: Jacqueline - 18 år och blivande mami

haha det ska bli kul att se sen!

2010-06-13 @ 19:45:23
URL: http://jacquii.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Man kan säga att det stämmer JA :)



Jag hade bestämt mig för att vara jättesocial då jag var mammaledig, hälsa på hos kompisar hela tiden, gå på stan gärna flera ggr i veckan, ha barnvakt då och då så man kunde festa osv osv.. men vi har haft barnvakt och utgång en enda gång på 10,5mån nu haha... och jag åker inte till stan så ofta för att vara social... Och det där med hobbies m.m, man tänkte ju att man skulle ha tid över till massor men icke haha... eller så proterar man bara inte rätt? :)

2010-06-13 @ 20:08:45
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: Zanna Grev

Jo jag bodde på Åland i ungefär två år men i november så flyttade vi tillbaka till Sverige och landade då i Sthlm :)



Ha det bra och lycka till med bäbisen. Det kommer gå bra!!

2010-06-14 @ 09:45:46
URL: http://zannagrev.blogspot.com
Postat av: Sarah Nord

haha den var bra=) känner igen allt.

2010-06-16 @ 16:20:27


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0