Utmanad

Vad heter ditt barn?
Kevin Eriksson


När var du beräknad att föda?
7 juli 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?

Nej, 4 juli

Hur stor var barnet vid födseln?
Han var 51 cm och vägde 3220 gram


Hur lång tid tog förlossningen?
19 timmar från att vi åkte in, annars 27 timmar


Tog du någon smärtlindring?
Ja, lustgas och ryggmärgsbedövning


Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, sedan 8 februari 2003.


Var barnet planerat?
Ja, det var det. Så efterlängtad :)

Tog ni reda på könet?

Nej, det gjorde vi inte. Vi frågade men hon kunde inte se sa hon. 
 
Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag trodde pojke, Fredde trodde flicka.


Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
käkade inte p-piller på 4 år

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Nej, hade William i tanke men Kevin var ingen William ;)

 
Hade du en svår graviditet:
Nej, det hade jag inte. Lite krångel med högt blodtryck bara men inget som jag påverkades av


Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja det kan jag även om det är lite påfrestande just nu haha


Har du fått några bristningar?
Ja, massor men de bleknar så inget jag bryr mig om ;)


Var du nervös inför förlossningen?
Nej, jag skulle ta det som de kom hade jag bestämt mig för. När jag fick veta att jag var öppen 10 blev jag lite nervös, snart skulle jag få se den lilla och bli mamma, livet skulle ändras för livet!


Hade du några cravings?
Jag hade massor olika. Först surt, sen frukt och till slut jordgubbar


Hur reagerade du/ni när du plussade?
Det kändes som jag drömde eftersom vi försökt så länge, jag var tvungen att köpa ett till test haha


Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Jag anade ingenting  eftersom jag hade lagt ner att bli med barn nu (skulle gå klart skolan först) och eftersom jag har oregelbunden mens i vanliga fall. Jag blev väldigt anfådd, ont i brösten och illamående i vecka 6 och plussade i vecka 7. Då förstod jag symptomena haha


Hur mycket gick du upp i vikt?
10 kg

Hur länge ammade du?
jag ammar fortfarande :)

Vem är barnet mest lik?
Det är mkt mig just nu men det är ju Fredrik såklart med ;)


Vad är det bästa med att ha barn?

Allt :) även om det är mkt som är jobbigt just nu såhär i början haha


Vad är det sämsta med att ha barn?

att inte få sova tillräckligt *skratt*


Är ditt barn döpt?
Nej inte än


Hur gammal är barnet nu?
2 veckor och 3 dagar


Postat av: Terese Hallgren

rösta gärna på min bild http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=7368 kram :)

2010-07-21 @ 22:01:38
URL: http://teresehaallgren.blogg.se/
Postat av: Anneli

Tyvärr är inte alltid personalen på BB och BVC uppdaterade på amningsfrågor... därför kan man tyvärr fortfarande få höra såna råd som du fick. Olika hjälpmammor i Amningshjälpen har olika erfarenheter och områden som de kan bättre än andra! En "second opinion" kan därför vara bra att ta! Det är bättre att ringa en gång "för mycket"!!

Detta svar är även postat som kommentar på min blogg.

Ha det så bra och lycka till med vad du än väljer!!

2010-07-21 @ 22:46:16
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
Postat av: Jessica

jag pumpade också, men jag pallade inte att ha henne vid bröstet helt enkelt. Jag trodde att jag skulle amma, typ, de är ju så man gör när man fått barn! Men jag kunde inte psykiskt, men jag pumpade i över en månad innan jag sinade, sen ersättning efter det. Men hon växte så de knakade och har varit väldigt frisk, så så illa kan de ju inte ha varit ;) vet att visasa säger att för att få upp mjölkmängden ska du amma, mamma, amma, amma, men man ska inte dö på kuppen heller!! Lycka till med gullungen..!!

2010-07-22 @ 10:09:19
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Tova

kul att läsa! iOch känner igen mig en hel del, tog också ett tag innan jag upptäckte graviditeten (har också oregelbunden mens annars) och min Elliot vägde exakt ika mycket vid födseln... hehe :)

2010-07-22 @ 19:11:30
URL: http://trasslet.se


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0