Trött



Efter en helvetes natt så känner jag mig som isbjörnen på bilden. Kevin vaknade varannan timme och skulle ha mat. Och visst, bara amma är inte så illa men när bröstvårtorna ömmar så det känns som om de ska ramla av så är det inte så jäkla kul. Det gör så fruktansvärt ont nu så jag skulle vilja ge han ersättning istället men det tänker jag såklart inte göra. Det är bara att stå ut I guess haha.

Idag har han varit allmänt grinig hela dagen och jag vet inte om han tycker att det är varmt eller om han har ont i magen idag. Hoppas det går över bara för det gör ont i hjärtat när han gråter... usha!

Ikväll är det crousing i Hudik och vi ska in en sväng tänkte vi. Ska bli skönt att komma iväg på något och förhoppningsvis sover Kevin i vagnen samtidigt :)


Postat av: sara - mamma till wilda

Jag lider med dig. Det blir snart bättre. Jag lovar =)

2010-07-17 @ 15:31:10
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Lisa

Låter som det går rätt så bra för dig.

Snälla ge inte upp amningen!

Ömmande bröstvårtor beror ofta på att barnet suger fel.

Tar Kevin in hela bröstvårtan och vårtgården i munnen?

Han måste ta in en stor bit av bröstet i munnen, inte bara bröstvårtan.



Gapar han tillräckligt stort?

Om han börjar suga utan att gapa först, måste du avbryta sugandet genom att sticka in fingret i hans mungipa, ta bort han från bröstet och sedan börja om igen.



Om han fortsätter skrika kan han ha magknip och då kan du köpa miniform droppar och ge.

De är receptfria och väldigt effektiva.

Jag brukar rekommendera dem.



Lycka till.

Lisa

2010-07-17 @ 17:16:14
Postat av: Linda

Vad är överdrivet? :P hehe!!!



Kom ihåg att rapa kevin på nätterna också fast det är jobbigt å man är trött...

Jag ångrade mig många gånger för att jag inte rapade Andrea på nätterna, Ett tips bara!

2010-07-17 @ 20:45:18
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Madeilene

Lisa:



nej jag vill ju såklart amma men det gör bara så fruktansvärt ont så jag bara sitter och bölar ibland. Jag vet att han ska ha in mer än bröstvårtan i munnen och ibland har det väl inte blivit så, antagligen :/ men jag försöker verkligen få in mer av bröstet i munnen på honom nu men det gör fortfarande lika ont.



köpte dock en ammningsnapp (heter det så?) idag och det funkade faktiskt jättebra, iaf på ena bröstet senaste ammningen. Bara hålla tummarna om att det håller i sig med den så jag slipper ersättningen nu.



minifom droppar har jag redan börjat ge honom då han gnällde och gnällde i början. Har provat att sluta med dem också men då började han bli gnällig igen så jag fortsätter att ge honom dropparna ett tag till :)



tack iaf för dina tips!

2010-07-18 @ 12:31:20
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag hjälper så gärna till.

Det är ju så att i början är det inte så lätt.

Försök få han att ta hela för det är där problemet ligger.

Sen har man olika bröst och det gör att det ena är bättre.

Har du testat amningskudde?

Den är jätte bra.

www.amningskudde.com



Fortsätt med dropparna de är inte farliga utan hjälper han må bra.

kram Lisa

2010-07-18 @ 16:33:19
Postat av: Anneli

Hej! Fin blogg!! Gu´va gulligt med en bebis!! Jag har själv 5 barn men den yngste är redan 11 år!! Det går så fort!!

Du, bland mycket annat så är jag Amningsrådgivare och jag såg att du har ont när du ammar! Du har redan fått bra tips ifrån Lisa - det är jätteviktigt med rätt tag och även att han ligger "mage-mot-mage" så att han inte behöver vrida på nacken för att komma åt bröstet! Tänk också på att det här med amningsnapp helst bara ska användas i nödfall - det är bra om man inte blir beroende av den! (Kan bli katastrof om man glömt den hemma...!)

Ring gärna till Amningshjälpen också! Där kan du få stöd och råd! På deras hemsida www.amningshjalpen.se finns mycket information också - bl a telefonnummer till hjälpmammor du kan ringa!

Lycka till!!

2010-07-19 @ 00:19:55
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0