Pumpa och ersättning

Ny dag idag då och solen skiner. Var ute på en promenad imorse med Kevin och Boyen men kunde inte gå så långt. Det blev nämligen en bastu i vagnen så vi vände och nu sover han i vagnen i skuggan istället :) Får ta en längre promenad ikväll då solen är på väg ner istället för på väg upp haha.

Jag tycker att det var skönt att jag började pumpa för jag märkte då hur lite mjölk jag hade. Jag har inte mkt alls och inte undra på att Kevin har velat tutta varannan timme istället för var 3:e- 4:e timme. Det finns inte ml så det räcker tyvärr. Har därför köpt tillägg också och han äter det väldigt bra! Jag ger honom bröstmjölk också (det lilla jag får ut) så länge jag har något i brösten och sen får vi se hur de blir med allt :) Huvudsaken är att Kevin blir mätt !!

Jag vet att vissa är emot ersättning och står på hårt för amningen och tro mig, jag vill inget annat än att amma. Men när det gör så jäkla ont där och när han ändå inte blir mätt känns det inte så himla kul. Jag pumpar dock ur var 3:e timme och spar så jag kan ge honom en riklig mängd bröstmjölk istället för 30 ml hit och dit. Alla är olika och tyvärr är inte alla mammor gjorda för att amma :/

Idag annars händer det inte så mkt vad jag vet, men eftersom Fredde har semester så kan det ändras fort ;) Jag ska sortera lite kläder som vi fick igår (en hel Ullaredskasse haha) och tvätta lite :)

Postat av: Sara F

Edvin tuttade en gång i timmen i 2 månader så jag vet vad du går igenom, hur jobbigt det är. Men nu såhär efteråt tycker jag att det är värt all slit :) Man får se mot den ljusa framtiden ;)

2010-07-20 @ 12:11:39
Postat av: Anneli

Madde: RING till Amningshjälpen!! Din amning har INGENTIG med din mammas eller systers amningar att göra!! De vanligaste orsakerna till att nån inte "kunnat" amma är brist på stöd och inte tillräcklig/fel information!!

Ge inte upp!! Det finns hjälp och lösningar på det mesta!

Att pumpa ur mjölk är inget sätt att se hur mycket mjölk där finns!! Det GÅR INTE att pumpa ett bröst tomt!!

Att amma varje eller varannan timme är det normala - INTE var 3 - timme!! Det är gammal förlegad information!!

Att man kan trycka i sitt barn en flaska med ersättning är heller inget bra mått på hur hungriga de är egentligen!! Bebisar har sugbehov och suger gärna fast de inte är hungriga!!

Med rätt information och stöd är jag övertygad om att du kan amma om du vill!!

MEN: Självklart är det inte amning till varje pris som gäller!! Men du säger att du vill amma, och då tror jag absolut att det är värt att kämpa!! Snälla ring Amningshjälpen!! De är till för att ge kunskap och stöd!!

2010-07-20 @ 14:59:03
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
Postat av: Deniesé

sv: Det var helt underbart i Spanien med Rebecca. Vädret var toppen hela veckan och man kan inte klaga på något alls. :)



Haha Men Kevin är ett fint namn, känns bara så konstigt när det inte är min bror det handlar om. haha :P

2010-07-20 @ 18:58:45
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Jag vet exakt hur det är. Jag märkte även hur lite bröstmjölk jag hade, kom ut kanske 40-60ml på lååång tid :p Då hade vi en elpump dessutom. Så det var lite drygt, och inte blev det mer utav att jag pumpade, utan tvärtom :( Kändes jättefrustrerande. man ser ju framför sig hur man ska amma i kanske runt 4-6mån, och att allt ska vara enkelt... Men så äre ju inte för alla! :(

2010-07-20 @ 22:48:30
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Men Snälla madde!

Inte behöver du förklara för dig e,

Har du inte mjölk så har du inte, ger du honom ersättning så gör du, det har ingen annan med å göra!!!!

Dom ska inte ens ifrågasätta varför eller något sånt!! That´s it.



ha det toppen å sköt om er,

Puss älskade sis <3

2010-07-21 @ 01:05:31
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Becka

Ja det var en riktig kula det där, mysigt!



Jo det är bara bra med mig, as usual :) Livet rullar på i en härlig takt och dagarna som de här är underbara!



Hur har ni det då i värmen?

2010-07-21 @ 11:47:26
URL: http://fleischer.blogg.se/
Postat av: Nancie

Hej jag har läst din inlägg om lille gossen och jag hade lite strul med Felix mage och jag gav honom massor av fotmassage och masserade ryggslutet!Ett litet tips bara!Klart att du ska ge honom ersättning om du har lite mjölk!hoppas att allt går bättre kram

2010-07-21 @ 17:46:56
Postat av: Ebbasmamma

Låt bli pumpen och bara tokamma så ska du se att de kommer igång ;) Jag har själv haft problem med de, men nu har jag massor av mjölk. :) Och de gör ont i ca 1månad, men de går över och de är lätt värt de. För de är sååå mysigt sen när de inte gör ont längre :)

2010-07-22 @ 00:23:43
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Jacqueline - Mamma till Carlos Ignacio

Det är krångligt i början och när dem är så små vill dem tutta ofta, inte kanske för att dem är hungriga oftast utan för att få närhet. Jag är tyvärr lite emot ersättning så därför har jag gett honom brösten när han vill. Även om det kanske var för 2 timmar sedan han åt sist. Brösten måste ju förstå hur mycket mjölk ens barn behöver, och om dem inte suger så kommer det ju inte mer mjölk. Nu en månad efter går det jättebra, det är segt att komma igång men det blir resultat! :)



Men du gör vad som känns bäst för dig också! Men om du inte vill något annat än amma bara tokamma honom som någon skrev här och be om hjälp :)



hoppas ni har det bra, kram!

2010-07-23 @ 02:18:56
URL: http://jacquii.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0