Svininfluensan


symtom


Ingen har väl undgått svininfluensan?
Har varit ett väldigt tjat om detta nu  i flera månader och jag tycker att den ena tidningen skriver värre än de andra. Vem ska man lita på? En tidning sa att vaccinet inte var farligare än andra influensavaccin och en annan tidning säger att vaccinet är farligare än svininfuensan.

Jag tror inte jag tänker vaccinera mig. Det är för många biverkningar och för höga risker och dessutom är det inte så många som dött och jag är inte direkt i största farozonen. Väntar gärna ett tag till med att se hur folk klarar sig och hur influensan sprider sig.

Hur ska ni göra??


Postat av: Emelie

åh, jag vet inte alls hur jag ska göra... har hört att de som har äggallergi inte får vacinera sig eftersom vacinet innehåller nå ägg. Sen som du skriver att det är en massa biverkingar å så. jag har fått allergiska reaktioner när jag var yngre och man vet ju inte om vaccinet kanske kan ge nån sån reaktion.... så svårt att vet hur man ska göra ju haha

2009-10-26 @ 18:13:14
URL: http://starblind.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Svininfluensan är inte faligare än den vanliga influensan. Så jag tänker då inte ta någon spruta, helt onödigt!

2009-10-26 @ 18:19:16
URL: http://theeasyway.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Sv: ja jo det är klart att vi inte är vana vid den sorts av influensa, men ändå är den ju inte farlig på det sättet att fler dör av den, Dödligheten av svininfluensan är ju ändå lägre än i den vanlig influensan. Vanligtvis så dör 1000-2000 personer varje år i vanliga flunsan, och iår har 2 personer dött i svinflunsan.



Beräkningen är att cirka 60 personer kommer att dö i Sverige av svininfluensan om inget görs. Jämfört med omkring 1 000 till 2 000 döda i en normal influensapeidemi (som förekommer i stort sett varje år) är 60 personer faktiskt ingenting.

2009-10-26 @ 23:06:03
URL: http://theeasyway.blogg.se/
Postat av: Marie

Gumman du sa att jag skulle vaccinera mig och det gjorde jag med, och vaccinet är inte inte farligare än något annat vaccin gumman, allt har biverkningar och det jag fick var huvudvärk och öm i armen men sen fick jag ej mer, min kollega fick feber o frossa men det vara bara 1 dygn sen var hon bra igen.



Helldre att du mår dåligt 1 dygn än du får svininfluensan o ligger dålig upp till 2-3 veckor ju gumman eller hur?



Puss älskar dig <3

2009-10-27 @ 19:46:32
URL: http://starmi.blogg.se/
Postat av: Marie

Du sa kanske inte jag borde, men att jag var eller ja vi var i riskzonen liksom, du fick mig att tänka i alla fall, men vill du ej ska jag ej säga nått mer. Men du är ung fortfarande gumman !!

2009-10-27 @ 21:47:48
URL: http://starmi.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0