Min älskling







Säg hej till min underbara älskling Sessan. Eller Bolero Princess som hon egentligen heter. Hon är ett sto född 1990 och är alltså 19 år gammal. En riktig skrutt. Jag började rida henne när jag började rida i stallet 1999 och oj, har vi minnen tillsammans eller vad?! Hon är så himla energisk och hon älskar att hoppa. Hoppa var hennes liv. (hon rids inte längre...) Jag fick henne som sköthäst och hade henne varje dag i flera år. Sessan och jag tävlade massa och vi vann en hel del faktiskt :) Hon har även tävlat sm i hoppning tills hon var 5-6 år då Helena köpte henne.

Jag saknar verkligen henne. Saknar att rida henne. Nu väger jag på tok för mycket för att få rida henne tyvärr men jag lever iaf på det jag har haft tillsammans med henne :)

Ja nu vet ni lite mer om min sötnos iaf :)

Postat av: Anonym

funkar olas hemsida för dej?

2009-06-24 @ 18:58:19
Postat av: Alicia

Helt underbar häst ju! :)



Kram, Alicia

2009-06-25 @ 22:01:22
URL: http://thatalicia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!

Såg bilderna på hästen, på bilderna ser de precis ut som Gun´z ett, ett sto vi fött upp som sålts vidare.

Sökte på hennes smeknamn "ettan" på googel bilder för att hitta stallet hon står i nu och då kom dessa bilder på din blogg upp eftersom någon utav dem hette precis Ettan!

Kan ju vara en ren slump att hon är precis lika stor, samma färg och har precis samma tecken och har samma treangel märkning bak på vänster skinka eftersom hon blev utdömd och är treangelmärkt pga en olycka hon var med om.

Vad har hon för stam hon på bilderna eller vart kommer hon ifrån? :)

Jätte tacksam för svar även via mail.

2011-12-10 @ 04:55:37
Postat av: Lotta Vylund

Hej!



Jag heter Lotta och ägde Bolero Princess när hon var mellan 3 och ca 8 år och fick för mig att googla henne. Känns roligt att se bilder på henne och höra att hon varit speciell för andra än för mig. Roligt också att se att hon fått så många föl som också verkar fått hennes hetsiga humör och talang för hoppning. När jag hade henne kallade vi henne för Bimbo vilket stämde bra överens med den attityd hon hade när hon var yngre. Hon kunde aldrig skritta utan bara småtravade hela tiden och hon var alltid typ en halvmeter över hinderna. Roligt att läsa om henne iallafall :)

2011-12-28 @ 21:03:01


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0