Att donera organ


Kollar på ett avsnitt av Grey's då de donerar organ. Det fick mig att komma ihåg donationsregistret. Man kan anmäla sig där om man vill donera organ och andra delar av kroppen efter sin bortgång. Jag tycker det är en självklarhet att donera. Visst att vissa kan känna sig "trasig" men själen är hel och det är den som går vidare, kroppen är bara ett skal man går omkring med. Så tror jag iaf och tror man det, så spelar det ingen roll om man donerar alla kroppsdelar som finns att ta eller om man ligger där hel i kistan. Det är bara en symbol för livet som var. Själen lever som sagt vidare...

jag är själv medlem på donationsregistret och efter min död får de ta vad som går att använda för att rädda andra människor. Är inte det livets goda gärning eller vad?! :) Registrera er gärna ni med om ni inte är det, det är en sak ni inte lär ångra :) Det är helt gratis och går snabbt att göra via denna länk.

Postat av: Deniesé

sv: Hahahah Ja tror på det sista, att han charmar henne för att slippa träna! Känns så typiskt Ola xD hahah

Ja hade gärna sett honom i linne med (A)

2009-06-16 @ 18:44:32
URL: http://liketolive.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0