Madde analyserar skvallertidningar



Det är lite roligt att ALLA (många i alla fall) skvallertidningar skriver om samma saker, använder samma bilder som konkurrenterna som de själva gör i varje tidning. Visst att de ska vara uppdaterade men varför använda exakt samma bilder som de andra? Varför inte vara bättre och ta något annat och inte vara en copycat? De använder oftast bilder från paparazzis ändå som inte har ngt med artikeln att göra så varför ta samma? Det förstår jag inte.

Jag förstår inte heller varför de hela tiden gör bigger deal än vad det egentligen är. Visst att de vill sälja tidningar men ingen tror väl på va de skriver ändå`? Och får man göra allt på andra människors bekostnad? Vart går gränsen? Det stod i aftonbladet att Robert Pattinson och Kristen Stewart var tillsammans men i Veckans NU står det att Kristen har en pojkvän sedan 5 år tillbaka. SAMTIDIGT i VN står det att Kristen är med barn med Robert. Hur de vet de är att Kristen har gått omkring med ett par brallor öppna från en filminspelning. Jag förstår verkligen inte hur reportrar kan sitta och ljuga ihop saker och ting och vrida på kommentarer och tips för att få det till katastrofer och för att sälja tidningar.. Jag litar inte på en enda skvallerblaska förrän personerna i fråga har kommenterat att det stämmer/inte stämmer.

Häromdagen gick jag igenom massa gamla skvallertidningar innan jag slängde dem och det var så roligt att läsa just eftersom de hade skrivit så mycket fel så det var löjligt. Det stod i varje tidning om att Victoria Beckham har lämnat David eller tvärtom. Är de inte tillsammans fortfarande? ehm jo just det! eller att det stod bland annat att Reneese Witherspoon och Pamela Anderson var gravida och skulle ha barn. De skrev de för att de såg bild på tjejerna med lite putande mage. Har de hört talas om mens kankse eller lite svullen ändå? Nej tydligen inte. Kändisar kan inte ha symptom som oss människor. De går inte på toa heller eller handlar mat, de är därför de är så intressant att skriva om det i tidningar. De är inte lätt att vara kändis inte ..

Skäms inte reportrarna sen när de inser hur fel de haft i sina skriverier? Skäms de inte över att ljuga och hitta på så mycket osanning om andra människor. M Ä N N I S K P O R ?? Jag fattar inte. Jag skulle aldrig kunna hitta på och ljuga om andra människor. Jag har alldeles för dåligt samvete för det.

Vad tycker ni? läser ni skvallertidningar? Tror ni på det som skrivs??

Postat av: Emma

SV: hahaha, ibland kan jag ha riktig rå humor 8)



Asså att läsa skvaller kan va kul men jag säger som du, man tror ju inte riktigt påt!

Och jag skulle aldrig heller kunna ljuga om andra människor. usch vad jag skulle må illa!!! :o

2009-07-30 @ 16:24:21
URL: http://emmmaaac.blogg.se/
Postat av: yoh

Ja läser ofta hänt extra och se&hör, älskar skvaller.. men sen äre ju en annan sak om dt är sant.. tycker bara det är så roligt att se va folk har kommit på och så haha :D

2009-07-30 @ 20:42:02
URL: http://yooyyo.blogg.se/
Postat av: (。◕‿‿◕。)

Jag har faktiskt aldrig läst en "riktig" skvallertidning då jag inte anser det finns någon anledning för det :P

2009-07-30 @ 23:47:31
URL: http://HTTP://BLOODYKILLHER.BLOGG.SE
Postat av: Tessan

Jag läser skvallertidningar, vet inte hur många jag har egentligen men älskar att läsa iallafall! MEN - dock tror jag inte på allt som skrivs ;p men det är kul att läsa! :)

2009-07-31 @ 12:32:14
URL: http://teresehaallgren.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0