Wallander

Jag sa att det inte skulle bli några fler inlägg men kunde inte hålla mig borta ; ) haha. Kom nyss hem från Sundsvall och bio. Vi kollade på nya Wallander- hämnden. Gillar man Wallander (som jag gör..) så gillar man även denna. Dock måste jag säga att den var lite tråkig. Det var något som fattades tycker jag och jag kan inte riktigt säga vad jag tänker på men något är/var det. Den var dock bra ändå och mkt sevärd :) 

 

 

"Efter tretton Wallander-filmer ser gamle Kurt (Krister Henriksson) fram emot lite välbehövligt lugn. I det nyinköpta huset vid kusten vankas det gemytliga hundpromenader och skaldjurskalas dagarna i ända. Men de idylliska drömmarna slocknar när en elanläggning sprängs och försätter hela Ystad i mörker och kaos. 
I en annan del av staden hittas en man avrättad med femton skott. Han hade dödshotats efter att ha upplåtit plats åt en omdebatterad Mohammed-utställning, men polisbeskyddet till trots överlevde han inte natten. Kommissarie Wallander kallas in, och börjar genast nysta efter samband mellan de två fallen. 
Under tiden växer oron i mörklagda Skåneland. Polisstationen invaderas av hysteriker som kräver handling. Kvällstidningsgamarna spottar ur sig rubriker om terrordåd. Militärstyrkor tågar in i staden. Självaste Säpo kopplas in och startar en hetsjakt mot allt som går i turban. Är det självaste Usama som har något emot skåningar, eller en betydligt närmare fiende? Morden och explosionerna har bara börjat." 

 

Jag ser fram emot de 12 nya filmerna :)




                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0