Säg det inte till någon


Jag började på en ny bok idag, Säg det inte till någon skriven av Kathy O´Beirne eftersom jag läste ut män som hatar kvinnor igår. Jag trodde inte jag skulle sträckläsa den och läsa ut den idag faktiskt men den var så bra att det inte gick att sluta läsa den.

Boken handlar om Kathy som blev brutalt misshandlad av sin pappa och fick flytta till olika hem och anstalter. Inte nog med att hon blev misshandlad av sin pappa, hon blev våldtagen och antastad av personalen på de olika hemmen.

Boken är oerhört gripande då Kathy är väldigt liten i bokens början. Hon är bara 6-7 år i bokens början och redan då blir hon våldtagen. Som blivande förskolelärare är detta extremt jobbigt att läsa om eftersom jag är kring barn hela tiden. När hon är 14 år gammal föder hon en dotter efter en våldtäkt. Boken är som sagt väldigt gripande men bra. Kathy är otroligt stark som vågat berätta om detta. Jag rekomenderar er att läsa den men jag varnar er för starka meningar då jag bokstavligt riktigt illamående och fick ont i magen.






Som sagt, läsvärd!

Postat av: Martina

Åh, den är så himla bra, hemsk, men otroligt bra!

2009-01-17 @ 16:27:45
URL: http://tusenstjarna.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0