Män som hatar kvinnor


Jag har äntligen läst ut boken Män som hatar kvinnor skriven av Stieg Larsson. Boken är på ca 600 sidor så det tog sin tid (speciellt när man pluggar och läser andra böcker samtidigt..) Boken handlar om reporten Mikael blomqvist som får ett uppdrag av Henrik Vanger. Han ska ta reda på vad som hände Henriks brorsdotter Harriet Vanger som försvann plötsligt för nästan 40 år sedan.

Boken är väldigt bra, Steig fångar läsaren och man vill gärna läsa mera. Det finns två böcker till i denna triologin och jag har dem båda ;) Jag ska hugga in på nästa så fort jag kan.

Män som hatar kvinnor blir även film. Filmen har biopremiär i februari och jag ska absolut se den :) Michael Nyqvist och Naomi Rapace spelar huvudrollerna och jag tror den blir bra :)

Postat av: Julia

roligt att du tyckte om den:) jag med!

jag spelar harriet vanger i filmen, kände mig tvungen att skriva det...:) nils, micke, och noomi är grymt trevliga :) !!



vh Julia

2009-05-24 @ 20:08:29


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0