Nyttighetsinlägg

 Gjorde en smoothie som jag för övrigt inte har druckit på evigheter känns det som.
Och eftersom jag börjat med GI igen så får jag inte äta några mackor eller så heller.

Till en sån här goding behöver man:
1 dl valfria bär (jag använde blåbär och hallon)
2 dl mjölk (jag använde sojamjölk vilket inte innehåller "mjölk"
1 tsk pshyllisskal (stavning?)(det är valfritt men dem är bra eftersom dem sväller vid kontakt med värska vilket ger mättnadskänsla )

Idag på affären köpte jag även kosttillskott specialtillverkat till oss kvinnor eftersom det kan vara svårt att få i sig alla mineraler och vitaminer som man behöver. I just denna förpackning innehåller det 24 påsar (alltså för 24 dagar) och i varje påse innehåller det omega3, mineraler och vitaminer man behöver + antioxidanter. Kostade ca 80 kronor på en ICA. Nu är jag iaf säker på att jag får i mig det jag behöver ;) Dessa förpackningar finns även tillverkad till män!

1 påse innehåller :
Multivitamintablett: (extra bra vid bla mens, amning och graviditet då folsyra och järn är extra viktiga)
Vitamin D, Vitamin E, Vitamin B1, Vitamin B2, Niacin, Pantotensyra, Vitamin B6, Folsyra, Vitamin B12, Biotin, Vitamin C, Järn, Koppar, Jod, Zink, Mangan, Selen, Krom
Antioxidanttablett: ( försvar mot fria radikaler. Fria radikaler skadar celler och förorsakar sjukdomar, sänkt immunförsvar mm)
Vitamin A, Vitamin E, Vitamin C, Zink, Selen
Omega-3 kapsel: ( bra för bla hjärta, blodomlopp, leder och nervsystem)
Fiskolja

som ni ser är det rätt mycket man får i sig och även fast man får i sig mycket av detta i själva kosten kan det variera mycket från dag till dag. Detta känns iallafall bra att veta att jag får i mig varje dag ;) Detta rekomenderar jag till alla.



                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0