Böcker

Jag älskar paket, vem gör inte lixom? Idag hittade jag iallafall massa smått och gott i brevlådan. Dock inte mitt paket från cdon som jag hade väntat på men det fick gå ändå ; )

Jag hade fått massa böcker iallafall. Nu är det dock slutköpt tror jag, har typ 20-30 böcker som ligger och väntar på att jag ska läsa dem, just nu känns det inte som om man hinner andas ens med allt skolarbete som ska göras och så haha. Tur att böcker har lång livstid iallafall ; )


Denna bok är MArtinas tredje bok och innehåller både nyskrivna krönikor och tidigare publicerat material från Aftonbladet och mama. Ska bli intressant att läsa då jag hört mkt bra om hennes böcker.


Faväl älskade holly handlar om två småflickor som försvann den 4 augusti 2002. Några veckor senare hittades deras kroppar svårt brända och kastade i ett dike. Denna boken är baserad på föräldrarnas dagboksanteckningar och minnen, Verkligen hemskt men ska bli intressant att läsa.

102 minuter handlar om kampen för överlevnad inne i world trade center. Ska också bli intressant att läsa eftersom det var en sådan stor händelse i våran historia.


Stephen Kings serie Det mörka tornet har jag redan och detta är bok 4. Finns även en femma men den har inte riktigt kommit ut än, jag kan iallafall inte hitta den i svenska butiker haha.
 
En nannys dagbok- är precis vad det låter som ; ) en nanny i överklass familjen i usa. Verkar även ha kommit ut som film eftersom det är skådespelare på omslaget... någon som sett den? :) var den bra? :)

Män som hatar kvinnor- en bok jag velat läst länge. Dem säger att den ska vara bra. Den handlar iallafall om ett mord som sedan 40 år senare kommer på tal igen under ett uppdrag. 


Carmen Bin ladin skriver en bok om sig själv och hur det är att vara medlem i saudiarabiens mäktigaste familjer. Bara efternamnet gör att man vill läsa boken.

Säg det inte till någon är en sann historia även denna. Handlar om en tjej som blev skickad till en katolsk kyrkskola där hon samtidigt blev våldtagen och misshandlad. USCH! intressant verkar den dock



                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0