Träning

Eftersom jag har haft en del problem med min viktnedgång (jag står stilla eller går uppåt...) så köpte jag en motionscykel idag. Den kostade ca 800 kronor på Rusta.  Ja jag vet att det är gratis och roligare att cykla ute, speciellt nu på sommaren men det är inte  
alltid det är väder för det och det finns heller inte så bra rundor att cykla på häromkring. Jag sitter hellre inne en timme när jag vill då istället och får samma resultat. Jag körde igång direkt. Så fort den var ihopmonterad satte jag igång haha. Satt lite över 1 timme idag och det blev 15 km vilket var en bra början :) Jag har som mål att sitta 1-2 timmar om dagen på den där sen + att hinna med att promenera och träna pilates och allt också. Ibland har dygnen många timmar ;). Dock litar jag inte på kalorimätaren för enligt den brände jag bara ca 150 kalorier på det jag cyklade men kollar man exempel på "du blir va du äter" så bränner dem typ 500 kalorier på mindre än 1 timme i exempel simning. Så därför tror jag eller rättare sagt är säker på att jag brände bra nog mycket mer än 150 kalorier. Annars får man fasen träna röven av sig varje dag right?










Efter träningen duschade jag sen drack jag för första gången en Gainomax recovery.
Har juh känt till produkten länge  men har inte blivit att jag har provat den bara.
Köpte en i vaniljsmak och den var faktiskt mycket god. Smakade vanilj (suprice ?! ) och den hade samma konsistens som mjölk. Eventuellt lite tjockare. Dock var den mycket god och jag ska nog köpa den fler gånger. Den finns i smakerna; vanilj, jordgubb, choklad, hallon och banan.

Nu ska jag nog klä på mig och sen får jag se vad jag hittar på för något.








Postat av: sussi

Hej!

har läst några inlägg om din träning osv.

Vart du får all motivation och ork ifrån?

Måste säga jag avundas alla som har den

självdisciplinen som du verkar ha.



Tack för en intressant blogg, kram sussi



förresten funkar motionscykeln bra?

Tar den mycket plats?

Om den var så billig kanske man skulle ta å

investera i en sån =)

2008-08-08 @ 16:03:57
URL: http://abouther.blogg.se/
Postat av: sussi

ja nu börjar jag fundera om man skulle ta och investera i en sån där, är ju ganska bra egentligen.

Sen har jag bestämt mig att jag skall komma igång med nån form av träning jag med nu i höst.

Får lite friskvårdsbidrag från jobbet så då ska man väl passa på och fixa ett kort på gymmet eller nå =)



Är också less på min vikt å strl då jag känner att det hämmar mig på så många sätt och jag trivs inte alls med mig själv i dagsläget.

Vill också satsa på ca 58-60kg, då det var min vikt för ett ex antal år sedan, men det känns så

avlägset i dagsläget.



Men det är väl bara ta sig i kragen och börja kampen, ingen annan kan ju göra det år mig =)

Kram kram

2008-08-08 @ 16:21:17
URL: http://abouther.blogg.se/
Postat av: sussi

jadu vi får ta å göra det,

lyckas jag hitta samma motivation

och starka vilja som dig så tvivlar jag

inte på att vi klarar det hur bra som helat =)



Ska nog ta min promenad nu som jag tjatat om

i mina egna tankar hela dagen men som inte blitt

av bara för att det "kommit annat emellan"

Man bli så peppad av att läsa om andra som

kämpar eller kämpat och nått sina mål =)

2008-08-08 @ 16:45:47
URL: http://abouther.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0