I bikiniform

Jag skrev förut idag om att jag har fått ett schema från en tidning där man fixar bikinikropp på några veckor. Dock är jag realistisk och vet att jag inte kommer se ut som en supermodell efter detta men man är väl på god väg iallafall och det var inte några jobbiga övningar heller så detta ska madde köra i 4 veckor. (iallafall försöka för att inte lova för mkt.. *host* )

jag skriver ner själva schemat nu i detta inlägget så får själva övningarna komma i ett annat inlägg annars blir det en novell ;) ingen orkar läsa långa inlägg right? och dessutom vill jag hitta passande bilder eftersom jag inte har någon kamera just nu, hoppas ni förstår!

Vecka 1&2
* första två veckorna ska du satsa på att bygga upp kroppen. var försiktig så att du inte går ut för hårt i början. Jag som har tränat rätt mycket i flera månader nu ska nog maxa lite till varje dag men det gör man nog som man känner för.
måndag: rask promenad, minst 60 minuter
tisdag: styrkepass med alla övningarna i del 1, samt en av övningarna i del 2 och del 3 (välj vilken du vill). Gör 10 till 12 repetitioner av varje övning tre gånger. Vila en kort stund mellan gångerna.
onsdag: idag behöver du inte dra på dig träningskläderna, men tänk lite på vardagsmotionen
torsdag: jogga utomhus eller på löpband lågintensivt i ca 60 minuter
fredag: styrkepass samma som tisdagen
lördag: vardagsmotion
söndag: vilodag

vecka 3
* fortsättningsvecka. Lite hårdare konditionsträning och fler repetitioner på övningarna.
måndag: ut och jobba eller använd roddmaskinen på gymmet för att intervallträna i 30-45 minuter
tisdag: vardagsmotion
onsdag: styrkepass med alla övningarna i del 1 samt tvp av övningarna i del 2 och 3 (valfritt vilka du väljer). Gör 12-15 repetitioner av varje övning tre gånger. Vila mellan gångerna
torsdag: vardagsmotion
fredag: intervallträning (som måndag)
lördag: styrkepass (som onsdag)
söndag: vilodag

vecka 4
* nu maxar du träningen för att toppa bikiniformen. Mycket konditionsträning och många repetitioner.
måndag: ut och jogga eller använd roddmaskinen på gymmet för att intervallträna i 30-45 minuter
tisdag: ta en rask morgonpromenad i 45-60 minuter, gärna före frukost, men tänk på att dricka ett glas vatten innan du ger dig ut.
onsdag: styrkepassträna med alla övningarna. Gör 15 repetitioner av varje övning fyra gånger. Vila en stund mellan gångerna.
torsdag: en rask morgonpromenad (som tisdag)
fredag: intervallträning (som måndag)
lördag: styrkepass (som onsdag)
söndag: vilodag



                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0