Högskolan

image317Idag är det den 17 mars vilket betyder att man kan börja skicka in ansökningar till högskola och universitet från studera.nu! Jag har nämligen äntligen kommit fram till vad jag vill göra, nämligen jobba med barn. Egentligen är mitt allra högsta drömyrke något med djur (jag gick trots allt djurvård...) men jag vill inte flytta just nu och jag vet egentligen inte heller om min rygg pallar med jobb med djur sen olyckan :/ Iallafall har även barn vart ett drömyrke sedan mellanstadiet så detta passar min perfekt tror jag. Dessutom är kursen i Gävle och på distans. nära och bra med andra ord. Jag hoppas verkligen jag kommer in.

Det är 90 platser på distans och urvalet är 60% betyg och 40 % högskoleprov. Jag har inte anmält mig till högskoleprovet och måste därför enbart hålla tummarna på de där 60 %. JAG VILL IN !!!! haha
behörigheterna var dessutom Sv A, Ma A, Sh A, Na A, Eng B vilket jag har mvg i men dem kollar väl på betygssnittet gissar jag. Vilket även det är bra egentligen men ja.. är väl bara 2.0:are som söker bara för det HAHAHAHA


näe nu ska man vara positiv !! haha :)


Postat av: Magdalena

Åh, spännande! Hoppas det går bra =D

2008-03-19 @ 12:18:06
URL: http://magdalenae.blogg.se


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0