Är jag för bra ?!

Jag sökte juh till undersköterskeutbildningen i grannkommun för ett tag sedan kanske ni minns? men eftersom jag bor i en annan kommun så måste min hemkommun betala först och idag ringde syon från min kommun och berättade om beskedet.

Jag fick nämligen INTE gå utbildningen.

Anledningen var att jag hade FÖR BRA betyg ?! och rektorn tyckte inte att jag skulle "slösa" bort min tid till undersköterska utan utbilda mig till något annat. HALLÅ!?! vad vet han om det? jag var lixom därför inte i den prioriterade målgruppen för utbildningen. Men egentligen, vad har dem för rätt att säga vad jag ska göra med mina betyg eller inte? Jag trodde att poängen med höga betyg var att kunna söka exakt VAD man ville? eller har jag fel?

iallafall skiter ja fullständigt i det där nu.. (vad annat kan ja göra ? ) får förklara för chefen på jobbet att jag blev nekad utbildningen och hoppas jag får sommarjobba där ändå en sista gång.. lite tragiskt ändå :/
sen ska jag nu den 17 mars söka till förskolelärare på distans i Gävle.. om ja fan inte kommer in där då vet jag inte vad !! DUBBELMORAL blir det väl då?

plötsligt var det inte så roligt att höra att man var "för bra" !! 



                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0