Skogsbrand i Hassela

Finns det något som jag fruktar och respekterar så är det eld. Jag hatar eld även om det samtidigt är faschinerande. dock är det aldrig roligt när det blir skogsbrand eller brand som förstör. Brand ska finnas i en vedspis eller på ett ljus, inte okontrollerat ute i skogen eller elda upp ett fint hus. Nu är det skogsbrand i Hassela och det ligger typ där jag bor. Dock behöver itne jag vara rädd för att det ska spridas hit men klart man lider med dem som äger skogen och dem hus och djur som förstörs i detta. Nu är det 6-7 helikoptrar uppe och bevattnar området men det verkar inte gå så bra då dem inte får stopp på det hela och snart är det risk för att dem ska måsta evakuera personer från hus som ligger i farozonen. Jag kan inte ens tänka mig vad dem genomgår nu, tänk er själva att veta att snart så kanske mitt hus och alla ägodelar inte finns kvar längre. Näe fy farao!

Jag hoppas dem får stopp på detta snart.




                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0