Massa filmer

Igår när man var rätt sliten pallade jag inte att göra så mycket mer än att kolla på film så jag kollade på två av filmerna jag hade köpt nyligen och sen råkade det bli en till hemma hos Jonas på kvällen.


Den första jag kollade på var Evil dead av Sam Raimi. Den är gjord 1981 så specialeffekterna var inte så mycket att hurra för men å andra sidan får man väl ha respekt för att det var några år sedan den gjordes och sådär. Det står bland annat att det skulle vara den mest skrämmande filmen som Stephen King någonsin sett, och nu vet inte jag när han uttalade sig om det men issåfall har han rätt dålig smak. Det står även att det är en milstolpe i skräckfilmens historia och det vet jag inte heller om jag håller med om. Iof har jag inte sett så många skräckfilmer före 1981 haha.


Den handalar iallafall om 5 ungdomar som åker på en liten semester till en liten övergiven stuga borta i skogen och där hittar dem "dödens bok" och ett band, som innehåller massa ritualer och texter som dem självklart spelar upp och släpper fri skogens krafter. Det dröjer inte länge förrän dem blir besatta och 
dem blir till zombies. Som sagt, dåliga 
effekter (kanske inte på den tiden...) och halvdåligt skådespel. Men var säkert jättebra då, 1981.





Den andra filmen jag kollade på var CSI-grave danger. Ett specialdesignat/regisserat CSI avsnitt regisserat av Quentin Tarantino. Jag gillar vanligtvis inte hans filmer men här märktes det inte att han hade gjort det, kanske för att man "känner" igen CSI karaktärerna för bra? Det handlar iallafall om att Nick blir bortrövad av någon och blir levande begravd i en plexiglaslåda. Han har bara ett visst antal timmar kvar i livet och avsnitten går ut på att hitta honom. Det har visats på tvn men jag såg bara slutet och när man kunde köpa denna film för 49 kronor så passade jag på. DEt är ett bra avsnitt, jag älskar CSI och eftersom jag missade ett avsnitt och halva det andra så passade jag på helt enkelt.




















Väl hemma hos Jonas kollade vi på tvn och zappade lite och fastnade på 6an där det var en miniserie i två delar. Den hette Stormvarning: orkanstyrka 6, och den handlade om, som det låter, orkaner och tornados. Det är rätt osannolikt att det blir tornados och orkaner inne i Chikago (eller vilken stad dem nu var i..) men det osannolika händer och två stora stormar (en orkan och flera tornados) möts mitt i denna stad och drar med sig det mesta. Filmen handlar då om människans sätt att hantera detta. Jag älskar filmer med tornados och orkaner och blixtrar och sånt, troligen för att jag är så rädd och faschinerande av det på samma gång?! TUR var att jag inte hade sett denna före det åskade hemma, då hade jag troligen legat i graven idag haha. Den var iallafall ca 3 timmar lång och mycket bra mycket bra. Jag rekomenderar den verkligen!













Tornado


En orkan.

Postat av: carro

svar: hehe, hoppas jag vinner också ^^

2008-06-22 @ 15:57:53
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: carro

svar: mjo, en snabb fråga bara, hur ska du dra vinnarn ? alltid bra att veta ju ;)

2008-06-22 @ 16:00:10
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: carro

svar: mjo, en snabb fråga bara, hur ska du dra vinnarn ? alltid bra att veta ju ;)

2008-06-22 @ 16:00:11
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: sandra

hehe tackar!!! =)=)

2008-06-22 @ 16:03:16
URL: http://cherryskull88.blogg.se/
Postat av: Alicia

Alltså, Evil Dead är så sjukt bra. Såg den i höstas, skrek typ halva filmen, vi kurade ihop oss typ sju pers på hur lite plats som helst för att vi ryckte till hela tiden. o_o Tycker att den mjölkliknande substansen är lite mysko, men annars är den svinrealistisk (öhm. alltså, inte så. men du fattar.)

2008-06-23 @ 17:48:37
URL: http://emira.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0