Fitness Magazine


Idag vaknade jag också rätt sent men tidigare än igår iallafall haha.Det är juh härligt väder ute idag med, känns skönt. Var ut på en promenad med boyen innan frukost vilket var himla skönt. Har inte hunnit smälta än att det faktiskt är sommar ute nu! konstigt ändå haha. Iallafall så var jag över till statoil igår för att kolla lite så jag hittade en ny tidning, eller den är inte ny så att den är nylanserad utan ny för mig. Den heter Fitness Magazine och handlar om träning och bra mat helt enkelt. Prova skadar aldrig och den var faktiskt rätt bra. Mycket bra tips om träning och bra mat (vilket jag redan äter..) och sådär så det var ett nytt träningspass som heter Power 1000 och innebär att man ska göra 10 stycken övningar 100 gånger var vilket då blir 1000 pass. Sen är det meningen att man ska göra detta på tid och så prestera bättre för varje gång så denna tänkte jag testa idag efter lunchen så återkommer jag med tid och så :) Dock tror jag inte min tid kommer bli så bra eftersom jag inte kommer klara 100 armhävningar i rad haha. Men testa ska jag göra!

med denna tidning var det även en dvd med en föreläsning av Fredrik Paulun som är en kostexpert och är mer
inne på GI så det passade juh mig. Dock har han lite större "gränser" än vad Ola Lauritzson har som jag annars 
går efter. Men det gäller väl att balansera som med allt annat :) Dvdn var på 90 minuter och innehöll basen inom
GI och hur det påverkar blodsockret och vad som kan hända om man får för mycket eller för lite insulin. Jag visste
det mesta redan men lite nytt lärde man sig och de var rätt intressant.

Postat av: Madeleine

Å den är skitbra! den prenumererade jag på förr .)

2008-06-03 @ 14:09:04
URL: http://diabetesochjag.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0