Turne i Gävle

*varning för lååååångt inlägg*

Ja detta kan då bli mkt långt eftersom det finns så mkt att berätta om :)
Det hela började med att jag åkte från hudiksvall till Gävle med x-tåget vid 14.35 och resan smed på mkt bra och tack gode gud att jag lyckades få liv i mp3n igen bara så där så jag kunde lyssna på lite (!) låtar på vägen ner. Strax före fyra var jag nere i gävle och lyckades hitta till väntsalen själv där de fyra underbara töserna (Lina, Alexandra, Pernilla och Mikaela ) väntade :) Vi hade litet kramkalas och gick allihopa till deras vandrarhem som jag redan har glömt namnet på.. Väl där upptäcker vi att dem inte öppnade förrän 17.00 och vi vvar juh där vid 4 -.- snacka om jobbigt haha. Det var bara att stå där som fina flickor med tons packning och vänta på att klockan skulle bli 5. Det gick dock fortare än vad jag väntat mig hehe. Sen när han väl kom gav han oss nyckeln och så vandrade vi uppåt till rummet. Det var ett mycket mysigt vandrarhem måste jag säga :)

Vi packade upp lite och satte oss sedan i en av sängarna för att se på DAGBOKGEN !!! äntligen säger jag bara.. jag har juh aldrig lyckats sett den -.- utan bara små klipp på youtube xD haha men det räknas lixom inte. Den var iallafall jättebra :) mitt under filmen råkade vi bli hungriga så vi beställde hem pizza från pizzerian som låg där neranför på gatan :) dock inte sååå goda pizzor.. jag vet inte vad som var fel men ja (a) det gick ner iallafall hehe
Sen blev det dax för oss att göra oss iordning.. byta kläder och sminka sig :) dock blev det inte bra som vanligt för mig men men vad skulle jag göra? haha. vid 22.00 gick vi iallafall till krogen :)

haha alex bah.. åh kolla in.. jag kollade in och lixom..fan va mkt folk :O sen såg man ola där inne och han vinkade glatt haha.. jag fattade inte från början att det var ola hon menade utan att det var som jag först trodde, att det var mkt folk där inne. Vi betalade in oss och väntade vid ett ledigt bord som råkade vara nära ola (a) tills dem skulle öppna ner till nedervåningen där själva spelningen skulle vara :) Dem öppnade och det var jättemysigt där nere. vita små soffor, snygg bildvägg och så :) vi satte oss vid ett bord och hade det trevligt xD Då kom Ola ner tillsammans med kevin, benji och therese.. ni skulle ha sett hans danssteg xD haha klockrena ;) haha sen gjorde han massa miner som om han skulle komma tillbaka men gjorde aldrig det :( HAHa men lika glada var vi för det hehe.. Benji och kevin kom iallafall över och hälsade på oss och snackade ett tag :) Trevliga killar det hehe
klockan närmade sig 23.00 så vi ställde oss vid scenen för att lixom vi skulle få behålla våra platser och det var inte så roligt att stååå så länge men haha ja vad gör man inte? (a) hörde av någon att han skulle spela vid 00.00 så man tänkte att en timme inte var så länge men tror ni han kom då eller? nej xD haha han kom ut först vid 01.00 som jag misstänkte från början men ja... då vare plötsligt inte så roligt längre.. alla trängdes, alla ville samma sak.. nämligen stå längst fram och ta på ola -.- Fattar ärligt inte hur folk kan vara så respktlösa att dem fullkomligt skiter i vilka eller att det överhuvudtaget står personer framför dem.. som dessutom var kortare än dem -.- Det ffattar jag inte och kommer int göra heller -.- Vi blev fullkomligt mosade, kunde inte ha huvudet uppe för alla armar som skulle fram och ta på honom och mitt hår blev draget i flera gånger av brudar bakom som skulle fram -.-
Alex tappade kameran, mikaela tappade väskan (tror jag ) och jag och lina blev som sagt mosade och håret satt fast xD.. det var kaos... sen såg ola och alla andra hur vi hade det... benji och kevin log inte ens -.- då äre allvar lixom !!

det slutade efter Natalie (som var ett helvete eftersom alla kände igen den och tröck på extra ...) så vi stack upp på en gång och hämtade jackorna och stack ut.. vi gick på baksidan och gissa vilka som stod där :D ja just det.. ola, kevin och benji =D

snacka om tur man fick ha då (a) ola hälsade på alla och när han krama mig han bah "godfish, goldfish :D hur äre? allt bra sen kraschen? " värsta sött att han ens kom ihåg det hehe :) sen pratade vi verkligen om allt.. pallar inte att berätta om allt men det var såå skönt att det inte var stressat eller fler folk som stod där utan bara vi 5, kevin, benji, ola och sen även therese och några i bandet :) Ola är bara för klockren han asså xD
han tyckte att vi skulle börja med kampsport för att klara av att butta bort alla galna fulla personer :) bra tanke där hahaha.. sen bråket om vem som skulle sitta vart var juh roligt det med hahah.. benji fick offta sig för att sitta bak i mitten haha.. Det var iallafall ett av de roligaste gångerna jag vart på, trots allt längst fram (a).. vi stod iallafall bra länge där bak med ola och gänget :) sååå värt dethaha... bilden var dock inte så fin men äsch :) det är minnena i huvudet som räknas hehe

sen när ola och dem åkte förbi vinkades det glatt och vi gick glada tillbaka till vandrarhemmet för att hämta mina saker för sandra och anna kom för att hämtade mig där :) riktigt roligt att träffa henne igen :D somnade vid 3-3.30 och vaknade vid 9 haha.. höjden av trötthet xD haha..käka frulle och snackade lite och sen körde dem mig till tåget igen som avgick från gävle c 12.10 haha :)

TACK Ola och gänget för en underbar kväll
TACK alex, pernilla, lina och mikaela för en oförglömlig dag och kväll :D ni är bäst :)
TACK sandra och anna för att ni var min chaffis och hotell ;)









                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0