Operah

God morgon!

Vaknade sent idag kände jag, man får lixom ingen fritid hemma om man ska kliva upp vid 12 eftersom jag måste åka 1 typ för att hinna vara på jobbet halv 2. Så tur att jag vaknade 10 haha. Vad händer för er idag då? Själv ska man bara jobba, håll tummarna över att jag har styrkan att klara av det hela. Jag ser inte fram emot det men jag hoppas det går bra ändå! Jag mår lite illa också, jag vet inte om det är för att jag är nervös över kvällen eller om det är något annat, märks ikväll eller imorgon ;) haha

Kollar på Operah nu och det handlar om andra levnadssätt än de vi vanligtvis lever. Förut var det några som levde på att inte konsumera så mkt utan tog mat, möbler och andra saker direkt från soptunnor. Visst det låter äckligt men det är juh inte så att man tar ett äpple som ligger löst, sköljer av och äter. Utan man tar juh bara det som finns i påsar och då tycker jag faktiskt att det är okej. Affärer och det slänger juh fullt friska och hela saker, bara det att dem inte kan sälja det pga visst datum är fel, felmärkningar eller att det är något konstigt på kartongen. Det är egentligen vansinne hur mkt vi kastar bara för att det inte ser bra ut. Skulle folk i afrika bry sig om utseende på en plåtburk? I dont think so?! Varför gör vi? är vi bortskämda? är det att vi har råd att köpa en annan? är vi rädd för vad andra ska säga?! Nä jag kommer nog aldrig rota i soptunnor me jag tycker inte att det är direkt fel med det. VIll man göra det så gör det då haha.

Den andra personen som är just nu är en mamma som är 40 + och som har 3 barn. Hon försörjer barnen genom att strippa. Det är väl också en moralfråga. Är det rätt att strippa för pengar? Är det rätt att strippa för pengar så man kan mata barnen? Första reaktionen hos mig var USCH! hon har barn :O vilken förebild är hon ? Men efter att hon har berättat lite så tycker man att det är mer och mer okej. Hon strippar bara två dagar i veckan, när ungarna sover och tjänar pengar för flera veckors annat arbete. Gör pengarna dem till en sämre mamma? Hon gör det som krävs för att få ihop pengar, anledningen till att hon valde just detta är för att hon skulle få snabba pengar och massa tid med barnen. Ja moralfrågor har man väl aldrig riktigt ett svar på, men jag tyckte iaf detta var ett intressant program! :)

nu ska jag dona vidare haha, kankse hörs något mer innan jag kilar till jobbet !

Postat av: sofia svarar

De har du rätt i ;D jag tycker kjolar i färger, inte blommigt :) blommigt var så mycket vår/sommar.. En stor midje kjol med snygga detaljer! ett måste:)

2008-08-13 @ 11:30:27
URL: http://lillfjun.blogg.se/
Postat av: Teres

Åh tack så mkt gullunge! :D

2008-08-13 @ 12:02:05
URL: http://teriksson.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0