Maddes funderingar

Jag sitter här ensam hemma med lite funderingar. När någon nära har dött, är det rätt att vara glad då?, är det rätt att vara hemma och dona på som vanligt? På något sätt känns det fel nu när jag skickar smilegubbar i kommentarerna och skriver blogg och handlar godis och lever som vanligt. Någon har dött, du borde vara ledsen! Grejen är den att jag är ledsen, jag har fällt en tår eller två men hur mycket måste man gråta för att det ska vara okej att vara glad?
 
Det var lika med olyckan som hände mig och Magda och två tjejer till i november förra året. Vi voltade med bilen flera meter och skulle egentligen ha vart döda, istället klivet vi ur bilen med lite skrapsår efter glassplitter. Just där och då tänkte man; shit vad bra att jag överlevde :O nu ska jag gå i kyrkan varje söndag, be varje kväll och aldrig aldrig aldrig någonsin mer vara ytlig och tänka på småsaker. Vad händer? jo redan nästa helg sitter man och klagar över en bruten nagel eller att man inte har något att ha på sig. Hallå?! vad lovade du förra helgen? Men grejen är den att jag är inte den som går i kyrkan. Jag är en tjej som gillar smink, kläder, musik och allt annat smått och gott som finns i livet. Jag är precis den jag är som innan olyckan, bara det att jag inte tar något för givet längre OCH jag är mer noga med att alla i bilen har bilbälte! Så frågan kommer igen, är det rätt av mig att vara den jag är fast tragiska saker hänt? Gör det mig mindre värd livet jag fick igen? Usch hatar att tänka för mycket ibland haha

lovar att lite mer piggare inlägg kommer sen ;) Ja ville bara skriva av mig!
hoppas ni har det bra :)

Postat av: Emma

bra tankar/ord det där!



kram

2008-08-09 @ 22:37:29
URL: http://eemmaass.blogg.se/
Postat av: Söderlund

Så lite så!



Hur står de till annars då? :)



Mvh

Söderlund

2008-08-09 @ 22:43:56
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Fy vad hemskt ..

2008-08-09 @ 22:44:07
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: vibbe

alltså, jag har också funderat på det där (även om jag inte känner någon som har dött.) .. men liksom, du är den du är. Du kan inte gå och gräva ner dig bara för att liksom. Du måste ju fortsätta leva, även om du är ledsen. Du måste ju gå vidare.



Så jag tycker inte det är mer än rätt att man liksom, är glad. Du har ju saker att vara glad över, varför skjuta det åt sidan och vara ledsen? Det finns ingen direkt mening i det.



sv: JAG HAR INTE ALLS DIG PÅ MSN :O :O :O :O

2008-08-09 @ 22:46:33
URL: http://mylifeasvibbe.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Men shit, så nu är två barn i samma familj döda?! Stackars föräldrar... Jag vet inte om jag träffade honom, är så dålig på namn, bättre på ansikten! Men hon tog väl inte livet av sig också?



jag håller med om vad du skrev däruppe, jag får dåligt samvete för att jag inte har blivit en "bättre människa", men jag är ju såhär liksom...

2008-08-09 @ 22:48:05
URL: http://magdalenae.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Men hjälp.. jag hoppas att hon får vara med sin bror nu iaf...

2008-08-09 @ 22:52:12
URL: http://magdalenae.blogg.se/
Postat av: Marie

Gumman, det är helt normalt att du har såna tankar inom dig och att du gör som du gör, det är inget fel med det du gör det ska du inte tro. Det är en av våra försvarsmekanismer, haha psykologen pratar haha nej, men du ska inte känna att du gör fel. Följ ditt hjärta vad du tycker är bäst. Ingen är perfekt gumman. Älskar dig <3

2008-08-09 @ 23:59:53
URL: http://starmi.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0