Om bloggen

Hitta denna enkät hos Tobias  :)

1 - Hur länge har du bloggat?
Jag började februari 07 så det blir lite drygt ett år.  

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag läste mycket bloggar innan jag själv började och det var lite därför som jag började blogga måste jag
erkänna.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag läste bara vänners blogg innan jag började läsa de "kända" bloggarna, så jag har ingen 
speciell sådär.  

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Ja dem var väl mest skrivna till mig själv, nu skriver jag också för eran de. Det är väl största skillnaden. 

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har ca 15 bloggar som jag följer varje dag, sen blir det att jag läser nya ibland.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Det är inte så många. Några av de "kända" är juh modebloggare men jag kan inte direkt säga att mina
 kompisar bloggar är modebloggar. 

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Kan inte komma på någon sådan just nu.  

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Det är många men Magdalena skriver rätt lika som mig. Mode, jobb, fritid, musik,  

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Det kan jag nog inte svara på haha. Fråga dem ;)

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tycker dem absolut. 

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag skriver det som känns bra för mig. 

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Det är olika. Bloggar inte så mycket om min sambo eftersom jag vill ha något "privat"

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag bloggar för att skriva av mig, kunna komma ihåg vissa saker. Sen är det klart att man blir glad 
om någon skriver en fin kommentar :) 

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja självklart. 

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej det har jag inte.  

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ingen aning faktiskt.  

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Jag har faktiskt inte haft den (o)turen att bli omskriven i en annans blogg ännu så det kan ja inte uttrycka 
mig om men jag har fått en del negativa kommentarer och klart man blir nere, men negativa kommentarer 
är oftast att folk är avundsjuka så jag tar det lite med en klackspark ändå. 

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
näe det har jag inte.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Jag har inga nackdelar.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Som det känns nu kommer jag fortsätta blogga och hur den kommer se ut då får vi se då haha.

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Bloggvärlden har blivit större på senare tid så klart den har påverkan. 

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det är otroligt skönt att få skriva av sig och veta att man dessutom ibland kan påverka andra till 
något positivt.  

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har blivit mer modeintresserad, jag har lärt mig att man inte ska ta någon skit, jag har dessutom
lärt mig att verkligen tänka igenom vad man skriver. Vissa saker kan lätt gå överstyr inom bloggvärlden.

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Gör den om du vill :)



                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0