Första dagen avklarad

Ja då var första dagen på jobbet avklarad :) SÅÅÅÅ himla skönt att ha kommit igång och sååå himla skönt att lixom dagen är över xD hahah (a) Lixom till att börja med så sov jag jättedåligt inatt...jag har ingen aning om varför men jag la mig sent och jag vaknade typ 2 på natten -.- SNACKA om jobbigt .... men jag lyckades somna om och allt blev bra tills jag vaknade till väckarklockan vid typ 05.00. DET var en aning jobbigt att kliva upp då men jag är ioförsig van att åka 6- bussen till Hudiksvall sen skolan så :P

Väl framme på jobbet vid 06.30 så var det bara att byta om till jobbarkläder och hälsa på alla. Jag som är så blyg hade det lite jobbigt där ett tag kan jag säga. Inte känna någon och veta att alla dömer en för allt man gör... MEN ska väl tilläggas att dem är hur snälla och rara som helst personalen på Växelavdelningen. Alla är lixom villig att lära mig och alla är lixom medveten om att jag inte har någon erfarenhet alls i detta så dem har förståelse för att jag inte alla gånger hinner med eller uppfattas vad som ska göras... Det blir nog bra efter några veckor när vi känner varandra bättre och jag hittar och donar själv.

En sak jag nog inte kommer palla med är lukten. På alla toaletter stinker det lixom avföring och surt.. Jag pallar det inte.. Sen har jag svårt för att torka åldringarna men jag slipper göra det än så länge. En annan sak som jag vet jag kommer klara bättre sen är att hantera gamlingarna själva. Lixom hjälpa dem upp ur sängen och ner igen och sådanna saker rätt snabbt. Jag vet redan nu hur det går till lixom... ( I'm a fast learner ^^...)

Nu har jag så ont i fötterna så jag dööör (a) hahaha.. ska väl äta mat nu och sen mysa lite med Fredda hade jag tänkt... :)
HUR HAR ERAN DAG VART ? :)

sköt om er.. kram Madde

Postat av: Matilda

ganska lugn dag !

2007-05-02 @ 16:19:41
URL: http://miliz.blogg.se
Postat av: Sensa

To provoke was the best way to get a respons... you see... people are more to react when the disagree than when they just agree... I wanted the reaction!

2007-05-02 @ 16:26:24
URL: http://sensa.blogg.se
Postat av: Nathalie

usch, förstår dig.. hade inte klarat av ett sånt jobb öht.! tål inte de saker du skrev & sen fäster man ju sig vid dem.. inte så kul om eller när de dör o sånt :/ näe usch. Min dag har varit ganska bra, är dock döhungrig nu! Kram

2007-05-02 @ 16:31:19
URL: http://glitterdroppe.fashionblogg.se
Postat av: Madeleine

ja verkligen, jag accepterar inte att en villt främmande människa ska säga till mig vad jag ska göra och sedan påstå att jag är tom i huvudet för att mina handlingar inte stämmer överens med hans/hennes ideal. Alla har vi fri vilja och rätt att bestämma över oss själva. :)

2007-05-02 @ 16:43:48
URL: http://www.lalein.blogg.se


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0