skadeglädje

Idag å¨jobbet så började dagen rätt dåligt.. eller ja inte dåligt men jag ville bara skita i allt och gå hem. Jag trodde jag skulle få vara blå som alla andra dagar men då skulle jag vara röd (som jag egentligen skulle vara denna vecka ) men så var det tre pers på den och en på röd så då fick SJÄLVKLART jag gå över till gul  -.- och gissa vem som jobbade där? ja du.. det kan ni nog allt gissa -.- Jag har fan inte vart på gul någon gång i sommar även om ja tagit någon på toa och sådära men i övrigt är jag lika lost där som den andra personalen var -.- lixom "herregud" säger människan och suckar.. som om det är mit fel? jag ville fan inte ens vara där -.- Men ibland får man bara göra det bästa av situationen och hålla masken....Då kom vi då in till en pensionär som är 103 år (och till skillnad från många andra i
den åldern så är hon helt klar i skallen.. hon har bara nedsatt syn och nedsatt hörsel ) och då var den andra "personalen" redan där och donade men när jag kom in klagade då bara pensionären och sa " Madilene.... va glad jag är att se ett välkänt ansikte.... Hur kan dem ta in en personal som inte vet något om mig?" jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta (a) Det var litet smile inombords som kom fram och jag gjorde allt för att inte visa det (a) Är inte den som är skadeglad eller så men idagens läge behövde jag det bara (a) Tror dock den andra personen blev arg..(lite på mig) över att hon som jobbat längre blev förklarad som en idiot av gamlingen ...

dock blev dagen mkt sämre xD.. DEt var mkt att göra, ett glas i diskmaskinen gick sönder och det var då inte det lättaste att plocka upp alla skärvor efter det kan jag säga -.- och sen som om det inte var nog med jobb för lilla mig så började kaffekokaren krångla och det läkte massa vatten och jag fick massa sump på mig själv -.- ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH *morr* typ (a) hahaha

Jag överlevde dock dagen.. knappt ^^ och när jag kom hem till min kära säng somnade jag någon timme.. sköööönt (a) Nu har jag inge jobb förrän söndag dag vilket kommer bli skööönt med några dagars ledighet.. inte allra minst för min kära tå som behöver vila :( haha

Vad ska ni göra idag? lillördag och allt (a)

Postat av: Emma

Åhh stackars Maddson! Lider med dig :/ Är så glad att jag jobbade med barn och att jag jobbat klart. Iofs var ju inte skolan det bästa heller men ändå ^^ Haha, vilken cooling till gamling, 103 bast och ba; Yeah, TJENA MADELEINE! ;)
<3<3

2007-08-15 @ 20:20:19
URL: http://flumemmaaa.blogg.se


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0