Ridlektion

Igår kväll hade jag min första ridlektion i den nya gruppen. Jag har såklart ridit lektion förr men det var för en massa år sedan innan jag slutade rida (tog sabbatsår..) och igår var alltså första gången jag red ridlektion igen på väldigt länge. Jag har börjat i en ny grupp tillsammans med Sofia, Johanna och Helena. Vi tillhör ju de äldre och mer rutinerade på ridklubben /stallet  så det är roligt att vi rider tillsammans tycker jag.

Det gick faktiskt sådär. Visst det gick bra om man går efter det men ska man gå efter mitt personliga tycke gick det sämst. Jag kände mig som en 4 åring som behövde ledare i en grupp med OS tävlande .. typ! Nej men felet låg i att jag inte har den kondis som krävs för att orka hålla in och igång en häst i en timme. Det känns men det var samtidigt otroligt skönt och läraren Eva var otroligt duktig och lade upp lektionen på ett bra sätt. Jag ser fram emot fortsättningarna :) Förhoppningsvis är min och Dockas kondis och samspel mkt bättre om ett tag!

Jag hade alltså
*timmar på förskola med allt vad det innebär
*cykling till och från förskolan (ca 3 km )
* ridning 1 timme
* nattning av hästar (packa och bära hösäckar, bära vatten)

det blir ju några kalorier :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0