Madde har rört på fläsket

Idag har jag slitit må ni tro. Imorse började jag med att äta en rejäl GI frukost bestående av sallad med lite proteiner. Efter det vilade jag ner maten lite och bar sedan iväg till stallet. Jag tog in Docka, borstade henne och red iväg en sväng ute i skogen MED Boyen på sidan om. Det är extremt jobbigt ska ni veta eftersom han gärna vill byta sida och jag vill ha honom på höger sida. Varför lämnar du inte honom istallet kanske ni undrar men han är så jävla bortskämd och sitter bara och ylar och gnäller så det bokstavligen hörs i hela harmånger. Det är ännu värre så därför fick han följa med.


Efter ridturen som blev en 30 minuter ungefär borstade jag igenom Docka igen och släppte sedan ut henne i hagen. Då gick jag igenom hagen lite för att kika så att den var hel och så. Sen fick jag för mig att jag skulle putsa Dockas sadel och träns och jag putsade även ett träns som hade blivit grönt av mögel. Mindre trevligt men läder möglar lätt ska ni veta och det är inge roligt att veta att man andas in mögelsporer varje gång man går in i sadelkammaren så jag pusade det så nu blev det snyggast i stallet typ haha!

 


När jag hade putsat klart kände jag att jag ville röra på mig lite mer och bestämde mig för att rensa ur foderkammaren och kasta alla gamla säckar och sopa ut allt gammalt spillt foder. Det blev riktigt snyggt faktiskt ;) Sedan var det dags för mig att ta en powerwalk hem och nu sitter man här och ska hoppa in i duschen. Skönt ska de bli!

men först... några situps! hehe

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0