Dag 1 som hästägare

Idag är det första dagen som hästägare enligt mig. Jag räknar inte riktigt med igår eftersom vi gjorde så mycket annat och det var åka hit och dit och så. Känns bättre nu liksom. Nu har man fått in rutinen (eller ja men ni förstår vad jag menar...)

Idag åkte jag till stallet vid typ 09.30 och började med att fylla på vatten ute i hagen medan brorsan var kvar i stallet. Sedan hämtade jag Docka direkt. Synd att hagen är så lerig men det blir väl bättre till hösten bara det blir lite kallare så marken fryser och blir hårdare ;) Tog in henne och gjorde henne iordning för att rida. Blev en tur till klubben och red på banan en sväng. Eftersom Docka har stått på bete i sommar så måste jag rida igång henne igen. Perfekt eftersom jag själv inte har den bästa kondisen nu som jag hade förr (och kommer få...)  Vi red hem igen och då städade jag stallet istället. Jag plockade undan alla saker, jag sopade överallt och jag putsade Dockas träns och Sadel också ;)  Blev totalt 3 timmar med städning haha!

Imorgon tänkte jag fixa hagen och så ska jag putsa de andra tränsen som hängde där. Kommer ta lite tid det också men lika bra att göras ;) Dessutom så gillar jag att pyssla när jag inte har varit där på länge haha!

När jag kom hem så städade jag lite. Jag har fått massa motion idag med andra ord ;)

Dagens träning/motion i en sammanfattning:
* Ridning 30 minuter
* Städning i stallet i 3 timmar
* städning hemma (diskning, vika ihop tvätt, hänga upp en ny)

Blir mer i form av promenader med Boyen också. Brorsan var ute med Boyen när jag var i stallet ;)






mkt text idag haha :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0