Vardagsmotion

Man bränner inte kalorier enbart med fysisk träning på gymmet, nej nej. VARDAGSMOTION gör extremt mycket för kroppen och det är inget som är svårt att utföra heller. Det räcker med det lilla för det blir mycket i längden. Man kan exempelvis tänka på att :

* hoppa av en busshållsplats före den vanliga 

* gå i trappor istället för hissen

* cykla eller gå istället för att ta bilen vid kortare svängar

 

 

att städa bränner också mycket kalorier. Nu har jag vart en timma ute i förrådet för att lägga undan alla tomma kartonger, jag har lagt undan alla saker vi inte använder hela tiden (som julsaker och vinterkläder) jag har dessutom sorterat i lådorna som fanns där så jag visste vad det var och slängde det man inte längre använder. Det tar verkligen på kroppen av att bära, lyfta och gå med tunga saker i händerna. Innan det hämtade jag ved och fyllde på inne plus att jag fyllde kärran en gång till. Det känns bra nu kan man säga ; )

 

så tänk på det, vardagsmotion är superbra :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

värkar ju inte ha hjälpt dig speciellt mycket hittils...

2009-04-09 @ 14:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0