Midsommar och förlossningen

Igår ringde jag förlossningen på morgonen eftersom jag tyckt att jag läckt fostervatten någon dag. Eller inte direkt fostervatten kanske men något som inte är vanliga flytningar iaf och eftersom det är ifektionsrisk och grejer ifall det skulle vara fostervatten så tog jag det säkra före det osäkra och ringde in. De tyckte att jag skulle komma in för en undersökning vilket jag gjorde. Jag fick börja med att ligga med en CTG-kurva för att se sammandragningar, bebisens hjärtfrekvens och bebisens rörelser. Det var en väldig fart på bebisen ska ni veta haha. var aldrig stilla och det var som en enda svart rand på pappret hahaha. Jag hade dessutom 3 riktigt stora sammandragningar på 10 minuter vilket var häftigt att se på kurvan hehe. (inte min mage på bilden, bilden är lånad från google...)

När jag hade gjort det fick jag göra en gynekologundersökning för att kolla så att jag var öppen och ta något prov och sedan fick jag göra ett ultraljud. SNACKA OM LYCKA :) Att se bebis igen :') Han var stor ska ni veta hahaha. Men allt såg bra ut där på ultraljudet, både med bebis, dens organ och fostervattnet.

Sedan fick jag ta blodtrycket och det var högt. 161/100 men jag hade nyss legat och visat underlivet för en främmande man, vad tror dem att trycket skulle visa? hahaha. Tog om  det efter en kvart och då var det istället 138/93 vilket var något lägre haha. SKÖNT!

Eftersom jag inte läckte något fostervatten och bebis mådde bra fick jag åka hem igen och på måndag ska jag till barnmorskan igen för en ordinarie koll så det känns bra! Men bebis får gärna kika ut inom de 2 närmsta veckorna hehe.. Helst till veckan !!!


bild från förra året... men det ser ut såhär :)

Annars var vi vara lugna igår. Åkte till Mellanfjärden för att se stångfighten och sen åkte vi till syrran en sväng. Jag sov som en stock hela natten lång och jag vaknade inte ens för att gå upp på toa. LYCKA haha!

Hoppas ni hade det bra igår :)

Postat av: Anonym

Usch det är aldrig roligt att få åka in och ut på förlossningen. Var du "öppet" nåt?

Tyvärr har man en hel del förvärkar och det är inte lätt att veta när det är första gången. Sen finns det nåt som heter "pinvärkar" och de gör ont som bara den men ingen nytta. Ta en dag i taget och försök röra på dig så mycket du kan och sov även på dan. Man vet ju inte om man får sova nästa natt. Lycka till

2010-06-26 @ 17:00:58
Postat av: Madeilene

Anonym: nej men som "tur" är har jag inte behövt besöka dem förrän nu. Om du läst lite längre ner i min blogg kan du se att jag störts av onda förvärkar denna vecka :) Dock verkar det vara en unge som trivs i magen och inte vill titta ut än hehe... hoppas att det sätter igång snart ;)



tack iaf.

2010-06-27 @ 09:58:17
URL: http://justmadde.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0