jag lever...

Jag lever.. men de är knappt haha.. Kevin är ganska jobbig nu.. sover aldrig och gråter hela tiden. Amningen fungerar inte längre så nu får jag pumpa ett tag istället. Det suger men men vad ska man göra?! Hoppas bara att det blir bättre snart hehe!

Nu börjar han gråta igen så jag läre dra..
men vi hörs senare :)

Postat av: Margona

Ja de gjorde de för mig med, Och jag gav upp faktiskt, men de har inte gjort Freja nått ;)

De tar ju på krafterna, tyvärr:(

Men som du säger de blir bättre:)

Sover han om nätterna då?:)

2010-07-19 @ 12:52:21
URL: http://mammatillfreja.bloggplatsen.se
Postat av: Anneli

Hej igen, och tack för din kommentar på min blog!

Du, det här med flaska är inte heller en så himla bra idé egentligen...! Har du hört talas om "tuttförvirring"?? Det är nämligen två helt olika sugtekniker att suga på bröstet och att suga på flaskan! Tyvärr är det mycket lättare för barnet att suga på flaska och det är inte ovanligt att de efter en tid vägrar att ta bröstet över huvud taget.

Jag tror att det viktigaste för dig är att lära honom att suga rätt och att ta rätt tag. Genom att låta honom suga på ditt (eller pappans) lillfinger (rena och korta naglar!!), med nageln mot barntes tunga kan man lätt se att barnet suger rätt och öva honom på att bröstvårtan/lillfingret ska hamna ganska långt bak i munnen när det är rätt tag. När barnet har rätt tag ska det inte göra ont att amma!! Tänk också på att det kan ta upp till 3 månader att etablera en amning!! Både du och ditt barn behöver hitta ert sätt att amma!

Du får jättegärna ringa mig om du vill!! Via amningshjälpens hemsida hittar du alla hjälpmammor + telefonnummer och jag är den enda hjälpmamman i Avesta så det är hur lätt som helst att hitta mig!

2010-07-19 @ 13:16:03
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
Postat av: Deniesé

Hihi vilket vackert namn ni döpt honom. :)

Min bror heter Kevin med, han blev glad ;) haha

Hoppas det går bra för er och att alla mår bra! <3

2010-07-19 @ 16:04:07
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Linda A (I klassen)

Prova att köpa minifom droppar på apoteket. De förvarar dem bakom disk så du måste fråga efter dem. De kostar 109 kr men är värt varenda krona om de funkar!! Jag hade såna till Vanessa och har även nu till Juliette. Det är värt att testa, lillkillen kanske har massa luftbubblor i magen som gör att han får ont = kan inte sova.



Kram!!

2010-07-19 @ 20:52:47
URL: http://vanessaskablistorasyster.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0