Det kvittrar i mina öron

Hejsan hoppsan!

Här har vi då två måsar. En skrattmås och en fiskmås, ser ni skillnaden? ;) Alltså vet ni vem som är vem?

Nu är man hemkommen. Eller jag har varit hemma ganska länge faktiskt men jag har suttit och övat på fågelarter ett tag. Vi ska juh inte enbart kunna typ 40 fåglar., vi ska kunna 20 läten också. Kommer inte bli lätt eftersom många låter typ likadant förutom en ton högre eller lägre den andra. Sjukt irriterande men det ska nog gå om man sitter och matar in. Och vi har redan blivit (arbets)skadade ska man säga. På bussen från högskolan till centralen så säger man; titta där är en skrattmås, en gräsand och några kajor. HAHAHAH säger jag bara. Nu kollar man vad det är för sorts stenar runt omkring sig, vad det är för fåglar man ser och efter imorgon (har småkrypsföreläsning) kommer man väl verkligen SE alla äckliga små kryp? Nej detta är verkligen inte lätt hahaha. men lite kul!


Vad har ni gjort idag då? inte lyssnat efter några kattugglor eller blåmesar kanske? ;)

Postat av: Linda

Oj oj oj .. vilka frågor du ställer till bloggläsarna. det är juh såååå svårt å se skillnad på fiskmås och skrattmås!!! suck! =P



Ja kan du 20 läten nu då? och 40 raser eller vad du nu hade skrivit :P

Haha .. .Vad gör du då?

2009-05-13 @ 18:49:48
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Ja, det kan nog gå riktigt bra för henne!

2009-05-13 @ 20:43:44
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Miia

sv: jo de går faktist snabbt! Tycker oxå det var just vi fick honom :P

2009-05-13 @ 21:05:49
URL: http://minttus.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja du madde det där var riktigt svårt det.. skrattmåsen är till höger och fiskmåsen till vänster.. stensäker... pinsamt om jag har fel nu :P

2009-05-13 @ 22:00:06
URL: http://elofson.blogg.se/
Postat av: Anonym

skrattmås till höger och fiskmås till vänster? ;) haha

2009-05-13 @ 22:34:55


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0