Hagbygge och raska promenader



Har precis kommit hem från stallet. Blev totalt 4 timmar där idag och det gick lika fort som alltid tycker jag. Jag började med att dra tråd så att vi länkade ihop några hagar till en stor så de kan beta ner allt som växt igen under sommaren då hästarna varit på bete. Snabbt gjort och Tuzze och Sessan gick genast på en upptäcksfärd haha. Jag hämtade in Docka från hagen hon stod i nu för att bege mig ut på en ridtur. Idag ville jag inte rida på banan så jag red ut en sväng. Asfaltsridning är mycket bra för senorna och eftersom Docka har en gammal senskada är det bra att rida där med jämna mellanrum för att träna upp dem lite :) Vi red hagängsgatan förbi mitt hus och sen in i skogen så man kommer ut på ridskolan. SNACKA om att det hade växt igen där haha. Kanske bra att någon går där så man kan gena där senare med Boyen för DÅ blir det nära och bra haha!

När jag kom hem igen borstade jag igenom henne riktigt ordentligt och släppte sedan ut henne i den nya stora hagen tillsammans med Sessan och Tuzze. Hon verkade trivas där och framförallt slipper man lera =)

Dagens motion blev alltså en ridtur på 40 minuter, en rask promenad till stallet och en rask promenad hem från stallet på totalt 3 km.

Nu har jag grillen igång, ska bli grillat kött och sallad om ett tag. MUMS !!




                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0