Lurendrejeri ??!

Nyss ringde Telia hem till mig och frågade massa saker. DOCK vet jag att Telia aldrig ringer hem till folk. Min klasskompis Mattias har jobbat för telia och han sa att de aldrig ringde hem till folk. De kan anlita folk som ringer men då säger de "vi ringer på uppdrag av telia" alltså inte vi ringer från telia direkt. Plus att han sa att de hade haft problem med ett företag som kallade sig telia och lurade kunder att tro att det var telia de blev kund hos.

Det visste jag redan men jag var intresserad av att höra va de hade på hjärtat.

Försäljaren: Hej jag heter Anna och ringer från Telia, och söker Madeilene, stör jag?
Jag: nej då (ljuger haha)
F: Det står här i mina uppgifter att du är kund hos bredbandbolaget, stämmer det?
J: nej? jag är ju kund hos er??! (har aldrig varit kund hos bredbandsbolaget heller....)
F: aha okej, är det bredband och telefon då eller?
J: ja och tv...
F: aha vad får du betala för det vet du det?
J: ja 299? !!
F. aha okej har du nyss tagit det då eller?
J: ja förra månaden..
F: ja men då ska jag inte störa

LIXOM GAAAAH !!!! OM det hade varit telia som hade ringt hade de väl sett i mina uppgifter vad jag hade? och de hade väl för fan vetat om sina egna priser? nej detta luktar konstigt haha!

jag ska fan mejla telia och fråga :P

Postat av: Emma Viklund

Men gud vad knepigt.... måste ju ha varit någon som skoja? Eller som inte visste ett skit av sitt jobb? :p Haha... jag HATAR verkligen såna där som ringer (försäljare bl.a)... Blää....

2009-04-17 @ 08:28:14
URL: http://ev-itsmylife.blogspot.com
Postat av: siris

visst är dom bra;D

2009-04-19 @ 19:44:18
URL: http://sirimathilda.blogg.se/
Postat av: siris

skulle du kunna hjälpa mej med min blogg:D

2009-04-19 @ 19:44:48
URL: http://sirimathilda.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0