Svar på frågorna

Förlossning och graviditet

Lisa:
Är du nervös inför förlossningen?
har du funderat på smärtlindring vad du tror kommer att passa dig bäst?
vet att det är svårt i för väg, men jag själv hade planerat allt :) inget blev som jag tänkte :)

sv: Jag är inte så nervös faktiskt. Ser mer fram emot det :) Jag har bestämt mig för att inte välja ut någon smärtlindring eftersom man aldrig vet hur själva förlossningen blir eller om vad som passar bäst på mig. Jag har läst igenom de olika alternativen, vad de gör och för- och nackdelar och sen så får vi se när det blir dags vad som blir hehe.


Marta:
How are you and baby?
Did you choose name for your baby?:)

sv: We are just fine thank you hehe
no we havn't, just talked about some names


Angelica:
Har ni bestämt några namn som bebisen ska få :)?

sv: Vi har mest snackat lite "löst" om olika namn vi gillar.
Bland annat Lukas, William, Elias till en kille och Ebba, Wilma, Isabella om det blir en tjej


Mikaela:
vad tror du att det blir, en flicka eller en pojke??

sv: Jag tror att det blir en kille medan Fredde tror det blir en tjej hehe


Emma:
vad har ni för namn?
vad tror du är för kön på bäbisen?
vet du hur många barn du vill ha?

sv: Kika på svaret ovanför :)
jag tror att det är en pojke som gömmer sig i magen men jag blir mer osäker för varje dag hehe
Jag har aldrig haft ett speciellt nummer så det är lite öppet ännu, dock inte mer än 5 som det känns nu hehe


Mikaela:
Hur reagerade du och din kille när ni fick reda på att du va gravid? och din och hans familj??

sv: Han blev jätteglad eftersom vi har vart tillsammans så länge och försökt ett tag. Våra familjer har väntat på detta ett tag så de blev givetvis glada de med, speciellt hans familj eftersom det är första barnbarnet hehe




Utbildning:




Angelica:
när blir du klar med utbildningen till förskolelärare?

sv: om 3 terminer, dvs 2011 :)


Emelie:
Vad är roligast/jobbigast med utbildning som du läser? jag har ju sökt samma men tycker du verkar ha så mycket plugg hela tiden att jag börjat tveka på om jag har sökt rätt haha xD

sv: Roligaste är att jag får lära mig så mycket om barn och att jag får lära mig saker om mig själv också. Sen att jag trivs så bra med klassen. Det jobbigaste är helt klart att hålla reda på alla uppgifter man ska göra till vissa datum och så vidare. Det är egentligen inte så mycket som skall göras. Det beror på kursen och vilken poäng kursen är på. Sen beror det också på om man läser distans eller campus. Vi distansare har uppgifterna på mer kompakt tid än vad campusarna har. Därför låter det som mycket fast att det egentligen inte är det. Gillar man barn så är det en bra utbildning :)




Personligt:




Malin:
Hur skulle du beskriva dig själv med 3 ord? :)

sv: snäll, glad, positiv


Malin:
Vad har du för favorit minne med Ola? :)

sv: Jag har många sköna minnen från spelningar med honom men Diggiloo i Järvsö är ju något speciellt ;)


Marta:
Whats your favourite tv serie?
Have you ever read Harry Potter?
What was the best day in your life until today?
Whats your the biggest dream now?
If you won 1 000 000 money what would you do with this money?
Which country would you like visit?
Whats your favourite song?
What delicious did you eat recently?
What made you loughing recently?
Whats your favourite book?


sv: My favourite serie is Desperate Housewives
I havn't read the books yet, (a) I'm late I know haha
I have many good days in my life, I cant pick out just one hehe
My biggest dream now is to have the baby :)
I would pay the house, save some for the baby and shop things we need ;)
Thailand, USA and Australia
I have a lot of favourit songs, one i like right now is Ola's All over the world
a rabarberpaj ;)
a tv-show yesterday hahaha
I like the books about a shopaholic a lot :)


Sara:
Vad kostade ditt körkort?
Hur många lektioner tog du?
Tog du intensivkurs?
 Lärde du dig snabbt eller behövde du fler lektioner på samma moment?
Kom gärna med tips om hur man lär sig bättre/snabbare och om uppkörningen osv :)

sv: Mitt körkort blev ganska dyrt eftersom jag inte körde någonting hemma. Det blev allt som allt ca 18 000 kronor men då var det verkligen allt inräknat. körkortstillståd, synundersökning, busskort så jag tog mig till körskolan, alla körlektioner, uppkörning och uppskrivning, halkbana, riskutbildning 1 och lån av bil för uppkörning, körkortstillverkningen och fototagningen till körkortet. Plus att jag betalade för pass också eftersom mitt leg gick ut. 

Jag tog 20 körlektioner, hade klarat mig på mindre men ville vara säker eftersom jag inte körde något hemma alls som sagt. Man kan säga att det blev en intensivkurs eftersom jag tog det på en månad. Anita sa att jag var lättlärd vilket jag anser mig själv vara också. Det jag behövde öva mer på tog vi i slutet när man kör allmänna körningar inför uppkörningen.

Vad det gäller tips så försök att köra mkt hemma, då behöver det inte bli lika dyrt som för mig. Tänk inte heller för mkt på att du kör men någon som kontrollerar dig på uppkörningen för då blir man bara nervös och ev missar viktiga punkter. Försök hellre att prata med honom eller henne för då släpper din nervositet och hon/han kan se att du kan koncentrera dig på flera saker samtidigt :) Och kuggar du på något så ta tag i det igen istället för att ge upp, man klarar det någon gång :)


Mikaela:
Hur länge har du och din kille varit tsm?? :)

sv: Vi har vart tillsammans i 7 år och 4 månader (snart 5)



Emelie:
skulle du inte kunna visa hur erat hus ser ut? typ gården och så? haha menar inte att du ska göra det på en gång utan när du har tid om du vill haha

sv: Självklart kan jag visa er huset :)
 
huset framifrån och från sidan :)

 



baksidan :)

Nette:
Hur är True Blood-bokserien i jämförelse med tv-serien? Är de läsvärda? :)
Vad lyssnar du på för typ av musik förutom Ola?
Hur har du förändrats som personsedan du blev gravid? Tycker du om andra saker, tänker annorlunda osv.. :)

sv: Jag tycker att iaf den svenska var ungefär som serien. Jag kände igen mig i kommentarerna och vad som hände. Dock är böckerna inte helt som filmen så jag tycker de är läsvärda absolut :)

Jag lyssnar faktiskt på det mesta, det radion spelar brukar jag säga haha. Jag lyssnar på hårdrock som metallica, ballader från celine dion och r'n'b från red one exempelvis :)

Jag tycker jag är samma person än så länge iaf. Jag är väl kanske mer försiktig i vad jag gör men annars är jag mig likt. Antar att jag kommer förändras senare, att man tar mer ansvar, inte är lika rädd för att ringa samtal och så vidare hahaha



tack för alla frågorna :) det var underhållande hehe


Postat av: Malin, 22 år Gravid v38

Hehe ja vi får hoppas på att våra bltr är bättre efter förlossningen sen ;)

2010-06-22 @ 19:36:37
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: angelica

Fint hus ni har och vad fina namn ni gillar :)

2010-06-22 @ 20:20:16
Postat av: Marta

Thank you for answers!!! :)

2010-06-22 @ 21:00:26
URL: http://paradisewillwait.blogspot.com
Postat av: Magdalena

Haha, all over the world är min favorit också :)

2010-06-22 @ 21:24:42
Postat av: Emelie

Så fint ni bor :)



Fina namn också, kul att du gillar Lucas för det har jag som "det-ska-min-son-heta-när-jag-får-barn" namn haha xD

2010-06-22 @ 23:47:21
URL: http://starblind.blogg.se/
Postat av: Malin, 22 år Gravid v39

Jo precis :) hur mår du idag då?

2010-06-23 @ 10:37:42
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0