Fastan

Nu tänkte jag berätta lite om FASTAN jag ska köra och varför jag gör det och allt sånt!

Varför fastar man och varför tänker jag göra det?

Att fasta innebär inte svält utan innebär att man för en begränsad tid ställer om kroppens näringsupptag genom ett 
kontrollerat intag av vätska, så att det egna näringsförrådet används. Kroppen ges då tillfälle att befria sig från upplagrade ämnesomsättningsprodukter i vävnaderna. Under fastan används också allt mer fett för energiproduktion medam man minskar utnyttjandet av glukos och protein.  Fastan används med andra ord som en "storstädning". Anledningen till varför jag använder detta är för att jag behöver en kickstart. Inget på vågen händer och har inte heller gjort det på ungefär 2 månader vilket är oerhört frustrerande och motivationsminskande. Därför är jag desperat och provar allt haha. Dessutom gillar jag juicer och te så jag hoppas det ska gå bra x)

Hur känns det att fasta?

Många upplever inga eller obetydliga besvär under denna fastaperioden medan andra får huvudvärk, blir trött och fryser vilket är normalt. Det står att om man vill dämpa dessa symptom ska man göra lättare aktiviteter och promenader vilket jag självklart kommer göra och även fortsätta med efter denna kur så kom inte och säg att jag kommer gå upp allt igen för jag är mycket väl medveten om att man kommer göra om man inte rör på sig eller äter rätt efter. Jag kommer som sagt träna mer än vanligt och äta enligt GI fas 1 efter detta och kämpa på som ett jävla as haha.

Såhär kan en dag från fastan se ut :
morgon: 1 dl plommonjuice + ½ dl vatten
frukost: 1.5 dl grönsaksjuice + 1-2 koppar örtte
förmiddag: 1-2 koppar örtte
lunch: 1 tärning buljong + 5 dl kokande vatten
eftermiddag: 1 dl äppelmust + ½ dl vatten + 1-2 koppar örtte
middag: värm 1 dl grönsaksjuice + 1/4 buljongtärning + 2 dl vatten
kvällsmål: 1,5 dl röd druvnektar + 1 dl ananasjuice + 2 dl vatten
läggdags: 1 kopp örtte

plus att man ska dricka massa vatten mellan måltiderna så jag hoppas detta går för det läre inte vara mättande för 5 öre haha. men 5 enstaka dagar ska jag väl klara av?


det fina paketet 8-)



de olika juicerna som man fick med :) finns 2 av varje


örtteet :)


denna ska jag dricka sen en vecka efter för att öka på detta :) det ingick inte i förpackningen utan något jag ska testa ändå eftersom jag är nöjd med detoxen jag köpte från samma företag :)


Postat av: sophie

Det där lät inte precis lockande :)

2008-06-04 @ 15:29:03
URL: http://simonssons.blogg.se/
Postat av: Sweet 16´s blogg

ja skulle aldrig orka fasta :) älskar mat!

2008-06-04 @ 15:39:14
URL: http://performance.blogg.se/
Postat av: C h r i s t i n e -

Hej.

Din blogg gillar jag verkligen.

Man får mycket insperation :) .

din blogg kommer jag absolut att följa.



Ha en bra kväll.

2008-08-12 @ 23:06:23
URL: http://christiinek.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0