Ännu en dag i stallet


Fia, Dockas föl (bebis) :)

Mycket ridning i bloggen nu känner jag haha! Men jag har ridit idag igen. Denna gången på banan så det går att "jobba" lite mer nu än ute i skogen. Sofia red sin häst Faust (hoppas jag stavar rätt...) och jag red Docka. Hon kändes faktiskt himla mjuk i både munnen och i rörelserna. Jag menar jag kräver inte så mycket ännu, varken av henne eller mig för jag har precis börjat rida igen efter något års uppehåll (sen jag var igång helt..) och Docka har blivit lite riden nu under sommaren då Sofia har Faust också sen att de står på bete. Trots detta gick hon i form till 70 % och det är mycket väl godkänt enligt mig. Känns bra ifall det blir så att jag fortsätter rida henne iaf.

Nu är dock lilla Madde helt slut och vill lägga sig och sova. Man har inte så bra motion som man tror haha! Men det går snabbt att bygga upp. Under dessa två dagar som jag har varit i stallet har jag gått ner 5 hg och då vägde jag mig imorse. Imorgon har jag kanske gått ner mer. Jag vet inte. Magen känns redan fastare (eller mindre?) så ja, jag håller tummarna om att det går fort nu :) Fan va det känns bra :)

Dagens motion är alltså att vara i stallet mellan 3-6 och då är det ridning 1 timme av det och sedan massa promenader med hästarna, borstning, och allt vad man nu gör i stall förutom mocka eftersom de står ute på bete ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0