Varför viktnedgång?

Jag har berättat många gånger varför jag vill gå ner i vikt, hur det kom sig att jag gick upp och varför jag bloggar om det. Jag kan börja med att säga att jag har alltid varit en smal tjej. Jag har varit en aktiv tjej och jag har ätit rätt och vägt cirka 45-50 kilo tills jag började med ppiller när jag var 16 år gammal. Jag gick upp 20 kg på ett halvår och det är de kilona som sitter kvar än idag. De har varit otroligt svårt att gå ner för tro mig jag har försökt länge.

I januari förra året började jag helhjärtat med GI och att träna intensivt och jag lyckades gå ner över 165 cm fett på kroppen och 9 kilo på cirka 4 månader. Helt plötsligt började jag gå uppåt på vågen och stannade av helt på cm trots fortsatt rätt kost och träning. Jag vet att man stannar av efter ett tag och jag vet att muskler väger mer än fett och det var därför jag mätte mig samtidigt som jag vägde mig på vågen. Dock ska man inte stanna av så länge som jag gjorde och inte ens GI experterna kunde veta varför inget hände. Jag började "sommarjobba" och jag hann aldrig med att träna längre och jag tröttnade. Nu har man då gått upp iaf 6 kilo av de 9 jag gick ner.

Nu har jag lessnat på det och ska verkligen göra allt för att gå ner minst 10 kilo innan sommaren vilket jag tror går bara man är envis och vill lyckas. Jag tänkte dra mina regler också för er så ni vet vad jag har att gå efter ;) Varför bloggar ja då om detta? Dels för min egen skull, man är tvungen att skriva av sig och det är alltid roligt att dokumentera det man gjort och lyckats med för att sedan kunna gå tillbaka och läsa :) Jag bloggar även för eran skull då jag vet att många förra gången var glada för att jag lyckades och för att jag gav hopp om att andra också kunde lyckas. Då får man extra kickar och kör på extra :) win- win -situation lixom hehe.

Mina regler:
* Jag tänker de första veckorna dricka så mycket Nutrilett som möjligt då jag har en massa påsar jag inte vill slänga och då jag behöver en kickstart. Ser man att något händer på vågen och cm på kroppen vill man fortsätta. Jag tänker iaf äta frukt eller en "riktig" måltid om dagen då jag lätt får ont i huvudet annars.

* Efter det tänker jag köra antingen VV eller GI då jag vet att det fungerar och man får i sig mkt mat :)

* jag tänker inte dricka alkohol, äta godis (mörk choklad går bra..) eller inta onödigt socker som kakor, bullar, läsk och dylikt.

* jag ska motionera minst 60 minuter om dagen (och ja jag vet att man behöver vilodag men finns inga vilodagar när man har hund som behöver rastas...)

Mina mål:
* jag vill gå ner 16 kilo
* jag har som mål att gå ner minst 3 kilo i månaden vilket är en rimlig summa då man rekomenderas att gå ner 1 kg i veckan (4/månad)
* jag vill få ner mitt höga blodtryck och
*få bättre kondis


jag kommer kanske på fler regler eftersom, ändrar viktminskningsform eller så med tiden men då skriver jag till det sen :) I denna blogg kommer jag alltså skriva om min resa med viktminskningen. Vad jag äter, tips på nyttiga och goda recept. Jag kommer skriva om olika aktiviteter och träningsformer. Mina tankar och åsikter, mina upp och nedgångar och framförallt mina resultat kommer redovisas varje månad på ett eller annat sätt. :) Hoppas ni är med mig på denna resa och tveka inte att slänga in en kommentar ;)


Kommentarer
Postat av: Malin Viklund

Lycka till med viktminskningen. Hoppas du ska nå dina mål. Kramar

2009-01-28 @ 21:40:01
URL: http://malinviklund86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0