tur i oturen.

Red idag ändå. Det blev uppehåll mot 7-tiden så jag cyklade iväg till stallet. Dock var docka ganska jobbig. Höll på med svansen och benen hela tiden. Red iväg och väl framme på banan var hon pigg och allt. Testade på en galopp idag några steg och när vi precis hade typ stannat tvärnitar och häver ner hvudet och jag flyger av haha. Landar på huvudet och voltar snett så jag tappar andan. TUR att fredde var där så han kunde ta Docka ett tag så jag fick ligga och andas ett tag haha. Shit va de var läskigt ska ni veta. Docka var dock snäll och stannade där hon stod fast hon lika gärna hade kunnat sprungit därifrån. Landade även på näsan på ngt vis för det kändes som om den hade flyttat sig 10 cm åt höger haha. Den flyttade dock sig ingenstans men jag har ett blåmärke där och ryggen fick en rejäl smäll så jag har lite ont än men det går över :) Huvudsaken var att jag klarade mig eller hur?!

på vägen hem höll hon dessutom på att trippa , typ bocka och så när vi gick förbi lillhingsten hha. Då slog det mig, att hon brunstar. Därav svansryckningarna, töntningen när jag skulle hålla på vid hovarna, energin på banan och trippningnen förbi Caspian. DOCK gick det bra och imorgon tar jag en annan väg haha.



Detta är nackdelen med hästar. Det kan gå så jävla illa om de vill men det kan väen gå så jävla bra. tur i oturen så att säga. Nu idag hade jag tut och jag var inte rädd utan hoppade direkt upp igen :) Lika bra det hehe!

natti på er nu ska jag sova. imorgon är en stressig dag (läs min vanliga blogg så vet ni varför...) hoppas ni mår bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0