Rökt sik

Igår ställde jag alarmet på klockan 09.00. Det var på tok för tidigt (när man är ledig) men samtidigt skönt att kliva upp i bra tid så att man inte sover bort hela dagen. Jag ska ju göra så mycket idag så det är skönt att kliva upp tidigt så att säga.

Dagens frukost bestod av Colesaw och en liten rökt sik. Sällan man äter fisk faktiskt så gott var det. Dessutom är Colesaw aldrig fel !!


Detta är det absolut godaste vinet. Det smakar som äppelpaj. Det smakar vanilj, äpple och lite kanel. Hur gott som helst. Ett plus är att man kan dricka det iskallt för somriga dagar och varmt på kalla vinternätter. Dessutom är det billigt. En liter för ca 35 kronor. Dock är det "bara" 7 procentligt om ja inte minns fel.

Idag ska jag göra en hel del motion. Jag ska naturligtvis rida, förhoppningsvis pallar jag mig iväg till stallet nu på morgonen och rider med HK, annars så får det bli efter 12. Vid 3 ska jag till Sofias stall och hjälpa henne med att möta hovslagaren. Sofia jobbar och det måste ju vara någon i stallet så klart man ställer upp när man ändå inte gör ngt. Sen ikväll (eller om de blir imorgon..) ska jag, sofia, josse och eve måla Sofias stall, snacka lite skit och eventuellt dricka lite vin haha. Jag vet inte hur jag ska göra med vinet ännu. Men de märks. Beror på om ja kommer iväg till systemet eller inte så att säga höhö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0