Hagbygge och raska promenader

Idag byggde jag och Helena en ny hage. Vi drog lite tråd så att vi satte ihop tre hagar till en stor istället. Hästarna behöver beta ner de som växt upp under sommaren då hästarna stått på bete. När vi hade gjort klart det tog jag in Docka och började borsta henne. Det tog dock sin lilla stund eftersom det var så mkt lera (gegga) i hagen så hade hon lera fulla benen. Våt lera ska man ju inte borsta bort så jag hade två alternativ. Låta leran torka och borsta bort det då eller tvätta hennes ben. Jag valde att tvätta hennes ben eftersom det gick fortare plus att jag kan inte ha lera på benen om jag ska ha skydd på. Medan jag väntade på att de blöta benen skulle torka lite skruvade jag ner och ändrade lite skyltar.  Ändrade så att Dockas skylt stod på hennes boxdörr. Nu ser man liksom vart hennes box är på en gång ;)


Det gick ganska bra och jag red iväg. Blev en skrittrunda på ca 40 minuter. Skönt att inte stressa och skönt att rida någon annan väg än fram och tillbaka till ridskolan för att rida på banan. När vi kom tillbaka så borstade jag genom hela henne ett tag. Då hade leran som var kvar torkat så det gick fort att borsta bort det och hennes ben blev vita igen :) Släppte ut henne i den nya hagen tillsammans med hästarna där och sedan gick jag hem igen med Boyen. Att gå dit och gå hem blir ungefär 3 km och det var skönt att gå det i powerwalk-takt. Hade med mig mp3:n och Olas remixer (S.O.S & Natalie) är superbra att gå till då man går i takt vilket blir raska steg. Me like!!

Nu ska jag strax äta lite mat. Grillat kött och massa sallad. Inte så tokigt va ? :P

Ikväll om jag orkar ska jag träna lite yoga eller ngt, är så jäkla rastlös om dagarna :O vill att något ska hända på vågfan nu hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0