Camping och lite tankar

Nu är man hemma igen efter 2 dagar i skogen. Vi har haft himla skoj faktiskt (iaf jag...) och det blev över förväntan faktiskt. Jag har haft lite ont i magen över detta i flera månader (sen vi fick veta det i våras...) eftersom camping inte är min grej och jag gillar inte att sova med massa andra haha, sen ingen dusch, inget internet (haha) och instängd i en sovsäck.. no not my thing men jag klarade av det ändå hehe.

Vi började med att gå 200 meter med världens packning, vi satte upp tre stora militärtält (och de är inte lätta) och sedan hade vi en massa aktiviteter. Vi har grävt gropar till där vi lagade maten, burit stenar och hämtat kvistar med löv. Vi har sprungit banor och vi har haft frågesport. Vi har med andra ord varit väldigt aktiv under två dagar. Ingen har legat på latsidan här inte haa men samtidigt har det varit mycket skönt faktiskt. Att man slapp få ångest över att inte rört på sig (a) haa. Dock åt jag en halv macka igår (de hade gjort bröd ute i skogen  klart man måste prova...) och lite ris och jag fick ångest på en gång :( Inte alls kul och jag försökte tänka bort det eftersom jag vet att jag måste äta kolhydrater ibland liksom men det gick inte :( Jag blev dålig i magen idag dessutom så nu blir det inge kolhydrater på väldigt väldigt länge iaf. Känns inte bra dock att jag ska bli så psykiskt dålig över att äta kolhydrater eller socker.


Det var lika när jag drack saft hos mamma. Jag hade gjort iordning värsta glaset med funlight (trodde jag) och jag frågade mamma om det verkligen var funlight så sa hon att det var hemmagjord med exakt hur mycket socker det var i. Jag spottade ut det jag hade i munnen och hällde ut det och tog vatten istället. Sjukt eller smart? Jag vet inte ja... jag blir ärligt rädd över mig själv... jag vill vara en förebild samtidigt som jag självklart inte vill att folk ska banta ihjäl sig och få sjudomar pga det jag skriver. Jag hoppas verkligen inte att ni som läser tar efter ;) haha.. inte allt åtminstonde haha.


Nu ska jag avsluta innan folk faktiskt somnar (om det är någon som ens läser haha)


vi hörs imorgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0