Nytt i bokhyllan



Fick hem dessa två tidningar i brevlådan idag. Två av mina absoluta favorittidningar! I tidningen Topp HÄLSA var det massor med bra läsning som vanligt men det var en rublik på framsidan som tog mitt intresse.


Som "galen" viktminskare vill man juh läsa allt nytt i hopp om att det någon dag ska komma någon mirakelkur som näst intill gör en smal medan man läser om den bara haha. Nu har det kommit ut någon ny metod, mämligen ED-dieten.  "Energidensitet (ED) är måttet på de antal kalorier en matvara har per viktenhet, alltså hur många kalorier maten innehåller per gram. Genom att äta mat med låg ED-faktor, det vill säga mat med få kalorier per gram, kan du äta "lika mycket som vanligt" , men ändå gå ner i vikt." (sidan 34 )

Sen var det då liten lista på mat man kan äta mycket av, mat man ska äta måttligt av och mat man helst ska undvika. För att dra det stora hela så är det inget nytt egentligen. Man kan gå ner 1 kilo i veckan(som detta lovar..) av vanlig mat och motion också och mat man kunde äta mycket av här var grönsaker och vem förstår inte att man kan äta mycket av grönsaker? Det gäller att använda sunda förnuftet tycker jag. Detta är då inget för mig eftersom man måste räkna ut kalorier och skit plus att det inte är någon "metod" egentligen. Då är GI mycket bättre enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0