Har föräldrar någon gräns?



Läste en artikel på aftonbladet om en 72 åring som har en 5-årig dotter. Jag tycker detta är helt jävla fel. Jag tycker inte det är rätt mot barnet what so ever. Hon kommer ju kolivippa om en snar framtid och vad ska stackars lilla flickan göra då? flytta till ett fosterhem? Jag tycker verkligen att det är egoistiskt att skaffa barn så sent i livet.

Vad tycker ni? är det rätt att skaffa barn så sent? är det rätt att skaffa barn utan en fader? (nu menar jag som ensamstående) när är senaste åldern för att skaffa barn? tell me :)

Postat av: Emma Viklund

Usch, så gammal... Svårt det där med rätt och fel. Vissa mor/farföräldrar tar ju vårdnaden om sina barnbarn och dom är ju oxå gamla :) Dessutom dör ju vissa föräldrar i unga år, så ja... Det är svårt det där hur man ska se på den saken :)



Sv: Ja, här går det undan, spricker snart ;) Ja, man saknar alltid gravidmagen, det är ju så mysigt!!

2010-11-18 @ 21:10:33
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det är ju bäst å praktiskt att ha en plastgran!! Slippa barr och sånt skit, men ändå doftar ju en riktig gran gott, fast det är nog det enda positiva jag kan komma på med att ha en riktig gran xD haha!!



(gällnade ditt inlägg, så tycker jag exakt som dig, det är så egoistiskt)

2010-11-18 @ 22:08:48
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Lite väl överdrivet sent att skaffa barn det där. Man önsklar ju att man får många många år tillsammans med sina barn och är man över 70 så är ju inte oddsen så höga att man får det. Vad det gäller singgelföräldrar tycker jag att det är upp till var och en, det finns super många bra singelföräldrar och hittar man inte en partner så varför inte fixa det själv!



Kram kram

2010-11-18 @ 23:07:50
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Maddesmumms

Ålder tycker jag har en viss gräns. Man måste ju kunna finnas där för sina barn, som du säger hon kan dö då barnet är 10 år. Det är egoistiskt, och hon borde ha tänkt på det tidigare!



Skaffa barn som ensamstående tycker jag dock är mer OK, men då ska man kanske kunna erbjuda någon annan form av manlig förebild!

2010-11-19 @ 21:14:17
URL: http://maddesmumms.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gaaah, alldeles för gammal! Maxålder borde väl ligga runt 40 nånstans, för att man ska kunna njuta av sitt barn och tvärtom. Man rår ju inte alltid för att det tar lång tid, så alla kan ju inte vara jätteunga!

Känns lite taskigt om alla som vill ha barn inte ska kunna få den möjligheten bara för at man inte träffar den rätta, men det bästa för barnet är väl två föräldrar, i de flesta fall.

2010-11-19 @ 21:49:44
Postat av: Magdalena

Oj, den var från mig ;)

2010-11-19 @ 21:50:08
Postat av: Nathalie

Jag tycker också att det är hemskt. Man tänker inte på barnet för fem öre. Vem ska leka med det stackars barnet till exempel? Som 70åring har man väll knappast den energin som ett litet barn har och kräver?! Man kan ju hoppas att den lilla flickan har yngre vuxna i familjen/släkten som ställer upp.

2010-11-21 @ 00:51:00
URL: http://nathaliejorbeck.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men Gud vad hemsk!

För ett tag sedan så läste jag fall efter fall om gamla föräldrar.. det är SÅ hemskt.

Det är synd om barnen OCH om föräldrarna, för föräldrarna kan tyvärr inte ge barnen det de behöver. Känns som att de leker med ödet..

2010-11-23 @ 22:19:58
URL: http://kinn.webblogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0