Vad tycker jag om låtarna?

Moldavien
bra intro men inte så bra live.. tror att den är mkt bättre studioinspelad

Rysslan:
nej nej och åter nej... haha

Estland:
mycket dålig engelska i refrengerna (om de ens var engelska..) men låten var lite svängig ändå på något jobbigt vis. Men sångaren påminde lite om håkan hellström i kroppsspråket haha

Slovakien:
alltid intressant att höra musik på deras hemspråk. Kläderna förstår jag mig inte på men antar att det hör till låtens innehåll på något vis. Jag förväntade mig värsta refrengen men den kom aldrig. Tråkigt. Låten blir därför enformig.

Finland:
har hört mycket om detta bidrag och allt har vart att det är hemskt. Att höra finsk folkmusik i 3 minuter var ingen hit. Vitt och tråkigt var det på scenen också. Pinsamt.

Lettland:
tydligen en storfavorit men som nu tydligen inte är det längre för hennes röst och jag tycker inte att hon sjöng så bra faktiskt. Och har hon morgonrocken på sig? nej ingen fin klänning (?) men fin färg :) och skona kan hon skicka hem till mig tack haha

Serbien:
typisk serbisk musik tycker jag. Man fattar ingenting men man diggar med ändå liksom. Kanske lika bra att inte veta vad låten handlar om? haha. förstår inte varför han har blå frack och rosa skor men det är nog något med det också hha.

Bosnien & Herzegovina:
söt kille måste jag börja med att säga. skönt med lite rockigt nu efter alla lugnare låtar. den bästa låten hittills tror jag.

Polen:
varför har man massa folkdräkter på sig? sverige skulle aldrig skicka iväg något sådant haha.. (hoppas jag iaf) låten är inte så mycket att hänga i julgranen. blir mkt när tjejerna körar samtidigt.. och nu klär de av en tjej också samtidigt som han håller henne runt halsen... vad symboliserar det? kvinnovåld? nej fy fy

Belgien:
åh erik hassles röst typ. grymt söt kille också. väldigt fin låt också. Tråkigt dock med ballader i eurovision (vilket jag sagt tusen gånger haha) men låten var ändå väldigt väldigt fin. jag blir sugen på att höra andra låtar med denna kille (tom dice) jag... hoppas de går vidare till finalen på lördag iaf =)

Malta:
imponerad över att hon bara är 17 år gammal. fin ballad faktiskt även om den är lite tråkigt :P

Albanien:
fulaste klädesplagg på en tjej so far.. vad tänkte dem med? Låten är dock rätt bra. Uptempo = me like. speciell röst hade hon iaf.

Grekland:
lite vältränade killar med naken bringa är väl inget jag klagar på. Dock var denna låt inget för mig i övrigt. och är vitt årets färg eller?

Portugal:
ballad än en gång. Söt flicka och klänningen ser ut som en silvrig bakelse. Ge mig hennes hår tack. hade gärna hört denna på engelska faktiskt så att man hade kunnat sjunga med hehe.

F.Y.R Makedonien:
ganska bra beat.. och jag förstår varför de har halvnakna tjejer på scen. sex säljer ju men det är inte snyggt att kolla på haha. roligt att de blandat "rock" och rap

Vitryssland:
kul att robert wells är med på scenen haha. måste mn hoppas att detta bidrag går vidare då? söt kille som sjunger iaf.. liknade jimmy jansson lite nu när jag tänker på det hehe. Tråkig låt som fan tyvärr. snyggt med fjärilsvingarna i slutet dock :)

Island:
sista bidraget för ikväll... island har skickat bra låtar på senaste åren så jag har höga förväntningar på denna. tråkig klänning hade hon dock. bra låt även iår och hon sjunger bra. Bästa låten ikväll faktiskt.


Postat av: Madeleine

Kollar inte på esc iår, är fortfarande allt för besviken över vårt bidrag haha x)



sv: förlåt att jag svarar på din kommentar så sent. men har så fullt upp i skolan nu på sluttampen! ola ska vara på grönan med markolioo typ haha. Ser fram emot hans turnéschema som ska dyka upp på hans sida denna veckan ! :)

2010-05-25 @ 21:36:45
URL: http://www.wannabeloved.devote.se
Postat av: Jennifer

Tom har vart med i X-factor i Belgien, så det finns många låtar med honom på youtube :D

2010-05-25 @ 21:57:39
URL: http://theeasyway.blogg.se/
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

precis det kommer gå bra. :)

2010-05-25 @ 22:23:05
URL: http://salkert.se


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0