Besök hos MVC

Har precis vart på ett besök hos barnmorskan. Idag var mamma och brorsan med eftersom jag åkte till henne efter att jag hade träffat studiegruppen idag.

Bebis hjärtljud låg idag på 155 slag/minuten (vilken den hade första gången också) och de var fortfarande starka och tydliga så det känns jättebra :)
Mitt blodtryck var faktiskt högt idag, dock inom det normala. Jag hade 140 (vet ej undertryck)
Bebisen låg lite lägre än under det normala strecket på kurvan men det kunde lika gärna bero på att h*n låg på ett visst sätt eller att h*n hade fixerat sig. Dock tror jag inte att h*n har fixerat sig så som h*n livar omkring hahah. Får se nästa gång hur h*n ligger på kurvan då, klart man blir orolig när den helt plötsligt är under normalstrecket på kurvan. MEN h*n livar omkring hela tiden vilket är ett tecken på att h*n mår bra iaf :)
Min vikt har ökat kan man säga. Jag har gått upp 3 kilo på 3 veckor och nu ligger jag sammalagt på en uppgång av 8-9 kilo. Dock försöker jag intala mig att det är lite och att det inte är "fett" men gamla spöken i kroppen vill säga något annat.... blä haha


Lite besviken blev jag över att jag inte fick ta järnvärdes-prov. Jag har käkat de där tabletterna ivrigt nu i tre veckor och ville verkligen se om det gett resultat. Kanske man tar det nästa gång? Någon som vet?

Nu ser jag fram emot nästa gång som är om 2 veckor :) Nu ska man dit oftare vilket jag tycker är skönt.

 


Postat av: Linda A (I klassen)

Du kan be bm om att få ta järnvärdet. Bara att du vill se så att järntabletterna gett verkan :)



Min bebis har fixerat sig nu och det har jag känt av genom att det trycker mer neråt och det blir som ilningar ibland, då jag går. Men bebis är hur livlig som helst i magen ändå :)



Kram

2010-05-12 @ 19:52:29
Postat av: Katja

Hellu =)

Du läste inte mitt senaste inlägg antar jag? :S

Men iaf.. hoppas du får ta järnvärde nästa gång! Jag har inte haft ätstörningar åt det hållet utan tvärtom, men är ganska kropps, ideal och viktfixerad och hoppas jag kan släppa det när jag blir gravid, men det tror jag för bebis betyder allt.. visst är det så?

2010-05-12 @ 20:25:13
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Madeilene

Linda: ja det ska jag göra nästa gång ifall hon bara kollar blodtryck och vikt då med hehe. För man vill som sagt se om det ger någon effekt annars orkar jag inte äta dem, man blir som sagt inte normal i magen hehe.



jaha, är det så det känns då? jag tror fortfarande inte att min fixerat sig ännu, känns inte som det och barnmorskan kunde inte säga det idag heller så får väl se nästa gång om den lagt sig till rätta eller hur den ligger :) men skönt för dig att veta att den ligger rätt nu iaf :)

2010-05-12 @ 20:52:21
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: lolla

hejsan

skönt att allt är bra med dig och bebben.

Du är verkligen duktig på att hålla igång, med målning tapetsering och vedkapning. men hoppas du hinner vila ut emmellan allt du donar med.

har ni några funderingar på namn?

Jag = nyfiken...hihi

kramar lolla

2010-05-12 @ 21:53:02
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Jacqueline - 18 år och blivande mami

Var också hos BM idag. och jag fick inte heller kolla järnvärdet, ska också (haha) tillbaka om två veckor och skulle ta det då sa min BM. Blir säkert samma för dig :)

2010-05-12 @ 23:08:15
URL: http://jacquii.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0