Unga föräldrar

Detta inlägget måste handla om unga föräldrar. Jag måste avreagera mig lite. kanske för att jag är på allmänt dåligt humör idag, men även för att jag har stört mig på detta väldigt länge. Kollar ni på serien unga mödrar på kanal 5? Det handlar om, som det låter, unga mödrar. Mödrar i åldern 15-18. Vad vill jag då avreagera mig på? Jag vill avreagera mig på naiva ungdomar som sätter barn till världen utan att tänka längre än vad näsan räcker. Är det någon i det programmet som är tillsammans med barnets pappa? Svar nej. Alla gör slut i början av graviditeten eller precis i början. VARFÖR?! Jag har svårt att tro att det hade hänt om de hade vart äldre eller vart tillsammans med pappan en längre tid innan graviditeten. Nu är inte alla unga föräldrar likadana, det säger jag inte utan jag tänker mest på de i programmet. De sitter sen och klagar på att barnet saknar en manlig rollfigur i livet och att de inte har pengar till mat eller vad det nu kan vara. Konstigt då?! De har satt sig i den sitsen själva. Nu är de inte dåliga föräldrar heller, de i serien alltså men jag blir ändå less på hur de knullar omkring och föder barn som de byter trosor och sen klaga över hur livet är.

Jag kommer inte heller ha det lätt alla gånger under graviditeten eller senare när barnet är fött men jag har en stark relation med fadern (vi har ändå 7 år tillsammans), en utbildninng och en ekonomisk bakgrund så jag klarar mig.

ja nu har jag avreagerat mig lite och ja, alla är som sagt inte lika och det finns många unga föräldrar som är bra och till och med bättre än 30-åriga föräldrar MEN jag tycker att programmet är irriterande haha

Postat av: Jessica

jag förstår exakt vad du menar!! vissa av dom har ju tillåmed erkänt i programmet att när dom blev gravida så tänkte dom på söta små kläder, mys i soffan med pojkvännen osv. Ja precis. Gör de du när man har en unge med kolik i 4 månader. Eller att dom är redo att skaffa barn, men inte redo att flytta från mamma!! hallå??!?!?! dom måste ha letat fram alla idioter och gjort ett program, för alla där är RIKTIGT puckade!! Typ såg ett par som hade noll koll på mat, dom kunde inte laga någonting, dom friterade allt, tillåmed kotletter!! Och typ så skulle pappan vara duktig i kameran då när dom var och handlade "ja men de här brödet innehåller energi, de är ju bra för vår son" jävla pucko!! han läöstre att de innehåll energi! du vet, de som står INNAN hur mycket kalorier de är! NATURLIGTVIS innehåller de energi!! jävla dumskallar hela högen! och en som bodde hemma hos mamma, gick in och åt glass, sade åt mamman att hämta pojken, hon sade "ja men gå å ta han, han står ju i vagnen" då lämnar hon honom i vagnen när han STÅR UPP och går in! och de var hennes mamma som klev upp varje morgon med pojken och han åt frukost med henne medans ungens mamma låg å sov. Och samtidig sade hon åt sin mamma att inte lägga sej i hur hon uppfostrade han. Jag blir så arg på de där frogrammet!! Visst, jag och jonas bara dateade när jag blev gravid., MEN vi gick igenom vad vi kände för varandra, ekonomi, vad vi kände inför barnet osv innan vi bestämde oss för vad vi skulle göra!! att behålla alltså. jag har också tänkt skrivit ett inlägg om just de där men jag har inte orkat än, haha.

2010-01-10 @ 16:22:01
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Linda

De satte nog inte ett barn till världen för att de visste att deras kille skulle lämna dom och det kan ju hända vem som helst,vuxen som ungdom,bara det att programmet inriktar sig på ungdomar så det är ju bara de paren man får se men jag kan visa dig X antal vuxna par som det tagit slut mellan precis i början av graviditeten eller precis i början när barnet är fött,kolla bara på FM där finns massa ensamma tjejer som hade tölpar till killar!Jag förstår din frustration,jag kan känna exakt likadant men man ska inte döma någon utan att veta deras bakgrund!Inte meningen att göra ett påhopp till dig,bara inlägget i sig och förlåt om du tog åt dig,inget illa ment:)

2010-01-10 @ 19:27:46
URL: http://linda-pieceofme.blogspot.com
Postat av: Madeilene

Linda: gick inte att svara hos dig för mig.. jag har inget sådant konto haha.. men ja det jag tänkte säga är att det var därför jag skrev att alla inte är olika och det finns ungdomar som sköter barnen bättre än vissa 30 åringar. men i just den serien är det lite så. vissa har till och med sagt att de inte hade bra relation med pappan innan graviditeten heller och då måste man ta sig en funderare tycker jag :) det var programmet jag menade, inte ungdomar i allmänhet haha :)

2010-01-10 @ 20:28:10
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: hallonmamma

Det man borde lära våra ungdomar är att man skall skydda sej bättre.

Många i den åldern skaffar nog inte barn för att det är kul. Utan för att abort är en jobbig process. Jag har alltid förespråkat för det. Men när man väl är gravid så kan få oerhörda mammakänslor. Det spelar ingen roll om man är 15 eller 40. Kvinnan är ju ändå skapt för att få barn, så fort man är könsmogen. Nu säger jag inte att jag tycker att man skall skaffa barn så ung. Men händer det så händer det.

Sen skall man inte bara klaga på mamman. Vissa pappor lovar dyrt och heligt att finnas vid deras sida. Men får sedan kalla fötter och drar. Jag har själv blivit klagad på för att jag är en ung ensamstående mamma. Det är alltid jag som får all skit. Men han då? Som lovade att finnas här. Och ta hand om vårt barn?

Så jag förstår dessa unga mammor fullt ut.



Vi kvinnor är som sagt gjorda för att ta hand om ett barn. Och det finns inget så värdefullt och vackert som ett barn.

2010-01-10 @ 21:41:49
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

Neh,det går inte att kommentera där om du inte är medl.har fått så mkt.skit kommentarer så jag gjorde om det så!Ja,jag förstår dig,ville bara ventilera mig lite,blir så arg själv när jag ser det där programmet så jag tände till direkt igår när jag läste inlägget!



Ja,det finns människor av alla de slag i olika åldrar hela världen över..tyvärr sånna som inte vet vad "att ta ansvar" betyder men det är deras problem..men jäkligt irriterande må jag säga!

2010-01-11 @ 10:08:35
URL: http://linda-pieceofme.blogspot.com
Postat av: Madeilene

*Linda: jaha hehe men tur att du kikade tillbaka hit då så du fick se att jag svarade :) Ja det programmet har en förmåga att skapa känslor har jag märkt haha.



2010-01-11 @ 10:28:27
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma

hej!



jag tycker du är lite trångsynt men jag kan ändå förstå vad du menar. Men sen får du tänka på att folk som är med i programmet är ju utvalda pga av att de vill få reaktioner.!

Det är ju inte lika kul med en perfekt ung mamma som aldrig gör fel..det säljer inte liksom!

Men jag förstår vad du menar



kram Love

2010-01-11 @ 12:02:36
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bra skrivet! Jag håller verkligen med dig. Är så trött på framför allt unga människor som inte förstår hur stort ansvar ett barn är och att det faktiskt är ett liv det handlar om, ingen liten gullig leksak. Tyvärr är det många (unga) som skaffar barn och använder barnet som en accessoar. Jag skulle aldrig skaffa barn om jag inte hade en grund att stå på, det vill säga egen lägenhet, inkomst och ett långt och stadigt förhållande.

2010-01-11 @ 14:47:42
URL: http://notjustasummerlove.blogg.se/
Postat av: Emelie

Håller verkligen med dig om det här. Speciellt det där programet verkar ju bara ha tagit de som gjort slut efter att barnet blev till typ, eller när ungen var nyfödd.



Jag har bekanta till ett par som fick en dotter när de endast var 17 år gamla, de höll ihop och fick sitta andra barn när de var runt 30. Kul om de kunde visa sånt på tv istället.. där de åtminstone har planerat för en framtid med varandra :)

2010-01-11 @ 18:40:33
URL: http://starblind.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Jag håller med dig, har tänkt samma sak själv! Det var tom en tjej i den danska omgången som sa att hon skulle skaffa en unge till för att slippa jobba. Herregud!

2010-01-15 @ 23:34:58
URL: http://magdalenae.blogg.se/


                                  bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0